Z powodu liczby transakcji spadającej od 2008 r. w stosunku do lat ubiegłych, agencje nieruchomości wyspecjalizowane w obrocie nieruchomościami komercyjnymi oraz deweloperzy lokali biurowych są teraz znacznie bardziej wymagający wobec środków przekazu i jest oczywiste, że cierpi na tym sektor ogłoszeń prasowych. Bez wątpienia znacznie trudniej jest opracowywać dane z przekazu na nośniku papierowym w porównaniu z nośnikiem elektronicznym. Internet umożliwia znacznie łatwiejsze zarządzanie wydatkami oraz oferuje większą skuteczność.
Dzisiaj coraz więcej przedsiębiorstw posługuje się przekazem przez internet i staje się oczywiste, że trudna koniunktura gospodarcza przemawia za reklamą on-line. Jak? Dlaczego?
Wydatki na marketing są szczególnie narażone na cięcia w okresie spowolnienia gospodarczego. Jednak ani kryzys kredytów „subprimes”, ani nieufność rynków finansowych nie przekreślają całkowicie perspektyw wzrostu reklamy on-line. Według ostatnich badań powinna ona rosnąć w tempie od 15 do 20 % rocznie na całym świecie. Pokazuje to, że internet staje się dla marketingu medium bardziej niż kiedykolwiek wcześniej niezbędnym do wykorzystania.
Zdolność do generowania zysków przy najniższych kosztach, którą posiada reklama on-line, jest szczególnie atrakcyjna w momencie, w którym kierownicy działów marketingu starają się na wszelki sposób bronić kosztów swoich działów oraz zwiększyć efektywność ponoszonych wydatków, wyszukując kanały rentownej akwizycji. Ponadto w sytuacji, kiedy spada liczba transakcji sprzedaży i wynajęcia lokali biurowych, internet wydaje się oferować specjalistom sektora nieruchomości komercyjnych właściwe narzędzie.
W ciągu kilku lat internet stał się medium, bez którego nie można się obyć poszukując powierzchni biurowych lub lokalu handlowego do wynajęcia. Dzisiaj 80 % spółek, które poszukują pomieszczeń handlowych używa do tego internetu. Może to generować ponad 30 % obrotu dla wyspecjalizowanych agentów nieruchomości.
Źródło: PR News