Bank nie tylko udzieli przedsiębiorcy kredytu, ale też zarejestruje za niego firmę i pokaże jak można zmniejszyć zobowiązania na rzecz fiskusa. W Idea Banku prowadzący własną działalność mogą liczyć na znacznie więcej niż standardowe produkty bankowe, a w oddziale, obok bankowego doradcy spotkają księgową. Bank rozpoczął drugą kampanię telewizyjną, w której promuje swoje unikalne podejście do prowadzących własną firmę.
Osoby zainteresowane założeniem własnej firmy mogą to zrobić w Idea Banku. W jednym miejscu otrzymają nie tylko wsparcie w procedurach administracyjnych, ale też będą mogli przekonsultować z księgową wybór formy opodatkowania. Dodatkowo przedsiębiorcom, którzy chcą korzystać z rozwiązań finansowych oferowanych przez bank, księgowa obecna w oddziale wytłumaczy, jakie mogą one rodzić skutki podatkowe. Konsultacja ta jest bezpłatna. Te dwa rozwiązania – usługę „jednego okienka” i księgowość dostępną w oddziale banku – promuje w swoich nowych spotach reklamowych Idea Bank.
– W przekazie adresowanym do przedsiębiorców tym razem skoncentrowaliśmy się na unikalnych usługach, które są dostępne tylko w Idea Banku – wyjaśnia Edyta Wilczek, dyrektor marketingu – Niestandardowe rozwiązania dodane do typowo bankowych usług to istota Idea Banku. Przedsiębiorca może dzięki temu przerzucić na nas obowiązki administracyjne związane z prowadzeniem działalności gospodarczej i skupić się na działaniach typowo biznesowych, takich jak zdobywanie rynku czy rozwój biznesu – dodaje.
Nowa kampania Idea Banku – podobnie jak pierwsza, która promowała pakiet produktów na start działalności gospodarczej – zbudowana jest wokół hasła: „Stop dyskryminacji przedsiębiorców”. Tym razem twórcy reklamy odnieśli się do wyborów parlamentarnych i obietnic składanych przez polityków w kampanii. Z badań prowadzonych przez Idea Bank i Tax Care wśród przedsiębiorców wynika, że oczekują oni od władz m.in. skrócenia terminu zwrotu VAT, uproszczenia zasad odzyskiwania podatku dochodowego od niezapłaconych faktur, zwiększenia dostępu do kredytu podatkowego, umożliwienia zaliczania do kosztów podatkowych części wydatków na reprezentację czy wreszcie rozszerzenia ulgi na nowe technologie.
Pierwsza kampania reklamowa Idea Banku okazała się bardzo skuteczna. W ciągu trzech miesięcy jej trwania liczba klientów Idea Banku podwoiła się, przekraczając w październiku 50 tysięcy. Idea Bank szacuje, że dzięki kampanii, a także już istniejącym i planowanym usługom i produktom, do końca roku zdobędzie 30 tys. nowych klientów.
Zakrojona na szeroką skalę kampania potrwa do końca października. Swoim zasięgiem obejmuje największe ogólnopolskie kanały telewizyjne publiczne i niepubliczne (m.in. TVP 1, TVP 2, TVN, Polsat), kanały informacyjne (m.in. TVN 24, TVP INFO, Polsat News, Superstacja) oraz kanały tematyczne. Uzupełnieniem tych działań będą reklamy publikowane na głównych portalach internetowych oraz w serwisach tematycznych. Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Lampa, a filmy reklamowe wyprodukowała firma ProProduction. Zakupem mediów zajął się dom mediowy MediaVest.
Do tej pory bank zaoferował przedsiębiorcom m.in. pierwszy całkowicie bezpłatny rachunek firmowy, kredyt na start biznesu z możliwością uzyskania nawet 200 tys. zł bez konieczności wykazania stażu i dochodu firmy czy wreszcie wysokooprocentowane lokaty. Do produktów bankowych Idea Bank dodał inne rozwiązania, dostępne dzięki współpracy z firmą Tax Care. Są to usługi księgowe, obsługa kadrowo – płacowa, pomoc prawna dla przedsiębiorców, czy wreszcie specjalne concierge dedykowane trudnym sprawom administracyjnym związanym z prowadzeniem własnej działalności.
Źródło: Idea Bank