Nordea Bank Polska nawiązał współpracę ze szwedzką firmą Securia, specjalizującą się w świadczeniu usług typu personal assistance. Klienci banku mogą już korzystać z nowych produktów, dających możliwość łatwego zastrzeżenia skradzionych kart płatniczych, dokumentów lub odnalezienia zagubionych kluczy.
Securia obecna jest w Polsce, Szwecji, Izraelu, Chile, Rosji i Ukrainie gdzie świadczy usługi typu personal assistance. Specjalizująca się w ochronie kart płatniczych, telefonów komórkowych i kluczy firma powstała w 1997 roku w Szwecji, gdzie szybko osiągnęła pozycję lidera. Obecnie Securia obsługuje ponad 1 500 000 klientów.
Współpraca między bankiem Nordea i firmą Securia obejmuje pakiet usług Nordea BLOKADA bezpieczny.portfel, który zabezpiecza dowolną ilość kart płatniczych oraz dokumenty tożsamości klienta oraz pakiet Nordea BLOKADA bezpieczna.kieszeń, który poza kartami płatniczymi zabezpiecza także telefon komórkowy i klucze. Oba pakiety dostępne są dla klientów Nordea w każdej placówce banku.
W przypadku ochrony wszystkich kart imiennych – płatniczych, paliwowych lub lojalnościowych – lub dokumentów tożsamości, klient otrzymuje specjalną naklejkę z podanym numerem telefonu, pod który należy zgłosić ich utratę. Klient może zablokować karty bez podawania ich numerów, konta czy kodu PIN.
Klienci banku, którzy chcą zabezpieczyć swój telefon komórkowy otrzymują specjalna naklejkę z numerem telefonu do konsultantów usług BLOKADA oraz instrukcją dla znalazcy. W przypadku utraty telefonu komórkowego następuje natychmiastowe blokowanie karty SIM. Dla znalazcy przeznaczona jest nagroda, wypłacana przez firmę Securia. Telefon dostarczany jest nieodpłatnie przez kuriera, w wybrane przez właściciela miejsce, w dogodnym dla niego terminie. Podobny mechanizm obowiązuje w przypadku zastrzeżenia kluczy. Klient banku Nordea otrzymuje unikalny breloczek zawierający 6-cyfrowy numer identyfikacyjny oraz instrukcję postępowania dla znalazcy.
Pakiety usług BLOKADA bezpieczna.kieszeń lub BLOKADA bezpieczny.portfel są bezpłatne przez 3 miesiace. Po upływie tego terminu klient Nordea może zadeklarować kontynuację lub rezygnację z usługi. Rezygnacja nie jest obciążona żadną kwotą, w przypadku kontynuacji natomiast uruchomione zostanie stałe zlecenie pobierane z konta Nordea.
Źródło: Nordea Bank Polska