Oceniając banki brano pod uwagę ceny pakietów usług podstawowych, do których zaliczono: opłaty za prowadzenie konta, przelewy, wypłaty gotówki z bankomatów, oraz ofertę lokat i kredytów. Eksperci docenili niskie opłaty za korzystanie z rachunku eFirma, tanią linię kredytową, oprocentowanie lokat, rachunek Nordea Progres oraz wybór funduszy inwestycyjnych, w tym zagranicznych.
– Pierwsze miejsce w rankingu „Forbsa” cieszy nas tym bardziej, że jest dowodem na to, że rozwijamy naszą ofertę i udoskonalamy obsługę klienta – w ubiegłym roku bowiem eksperci sklasyfikowali nasz bank na pozycji drugiej. W poprzednich rankingach doceniono też rachunek eFirma jako najtańsze konto dla firm, rachunek Nordea Progres jako intratną lokatę oraz kartę Nordea Aspiracje jako najkorzystniejszą ekonomiczną kartę kredytową – mówi Włodzimierz Kiciński, prezes zarządu Nordea Bank Polska. – Małe i średnie firmy to dla banku Nordea bardzo ważna grupa klientów. Dodatkowo uplasowanie naszych rozwiązań bankowości elektronicznej w czołówce rankingu Nesweeka potwierdza, iż rozwiązania które oferujemy naszym klientom są nowoczesne i funkcjonalne. Zgodnie z naszą misją, chcemy by Nordea był bankiem, który stwarza im możliwości.
Nordea Bank Polska zajął też wysoką czwartą pozycję w pierwszym rankingu banków internetowych tygodnika „Newsweek”. Oceniano w nim, czy wygodnie obsługuje się strony www, dostępność operacji w sieci i jakość obsługi, np. przez telefonicznych konsultantów. Internetowe konto Nordea zyskało uznanie za sprawny serwis.