Nordea Bank Polska z dniem 1 maja 2013 roku wprowadza możliwość logowania do systemu bankowości elektronicznej Netbank za pośrednictwem hasła statycznego.
Udostępniana klientom funkcjonalność wdrażana jest przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa w zakresie płatności internetowych określonych w rekomendacji Europejskiego BankuCentralnego ze stycznia 2013 roku. Tym samym Nordea jest pierwszym bankiem na polskim rynku dostosowującym zasady bezpieczeństwa do w/w rekomendacji.
Nowa usługa zostaje wprowadzona pod nazwą Netbank Ekspres i może zostać aktywowana przez klientów banku bezpośrednio w systemie Netbank, w menu Ustawienia->Netbank Ekspres.
Aktywacja usługi polega na zdefiniowaniu hasła statycznego, które wraz z numerem identyfikacyjnym ID będzie podstawą uwierzytelnienia klienta w systemie. Usługa będzie dostępna zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firmowych. Logowanie do systemu za pośrednictwem hasła statycznego umożliwi klientom bezpieczny dostęp do wybranych funkcjonalności, w tym do informacji o produktach bankowych oraz możliwość realizacji przelewów między rachunkami własnymi. Realizacja przelewów zewnętrznych będzie wymagała dodatkowego uwierzytelnienia klienta w postaci kodu z karty bądź tokena. Zakres usługi Netbank Ekspres będzie sukcesywnie rozszerzany przy zachowaniu rekomendowanych zasad bezpieczeństwa. Już niebawem logowanie hasłem statycznym umożliwi klientom banku realizację przelewów do odbiorców zaufanych, jak również przelewów w ramach rachunków lokat terminowych. Usługa Netbank Ekspres została wprowadzona z myślą o użytkownikach bankowości internetowej, jak również bankowości mobilnej.
„Wprowadzenie usługi Netbank Ekspres jest naszą odpowiedzią na potrzeby rynku. Przede wszystkim dążymy do tego aby umożliwić naszym Klientom wygodny sposób zarządzania finansami, nie zapominając jednocześnie o najwyższych standardach bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo klientów było i jest dla nas najwyższym priorytetem” – mówi Tomasz Jakubowski, Dyrektor Departamentu Produktów Bankowych w Nordea Bank Polska.