Nordea jest sponsorem i partnerem konkursu już po raz piąty, czyli od jego pierwszej edycji. Organizatorem zmagań młodych przedsiębiorców na biznesplany jest Urząd Miasta Gdyni.
– „Gdyński Biznesplan” to nie tylko konkurs, ale przede wszystkim okazja dla początkujących przedsiębiorców na pogłębienie swojej wiedzy podczas cyklu szkoleń i spotkań z członkami jury, którzy dzielą się z nimi swoją praktyczną wiedzą – mówi Sławomir Żygowski, wiceprezes zarządu Nordea Bank Polska. – Chętnie wspieramy tę inicjatywę władz Gdyni i jednocześnie wypełniamy misję naszego banku: stwarzamy możliwości – w tym przypadku młodym i przedsiębiorczym na realizację zawodowych planów i marzeń.
W tym roku na konkurs wpłynęło ponad 200 pomysłów na biznesplany. Do finału zakwalifikowało się 14 projektów z różnych dziedzin: usług, handlu, turystyki, zdrowia, edukacji i rozrywki.
Laureatami V edycji „Gdyńskiego Biznesplanu” zostali:
I miejsce – Wojciech Gustowski i Krzysztof Szymański za biznesplan „Novae Res” – wydawnictwo elektroniczne
II miejsce – Michał Sierakowski za biznesplan „Laboratorium fonograficzne”
III miejsce – Kinga Klepacz i Patrycja Rakowska za biznesplan „STOP GRAFFITI” – zabezpieczenia konstrukcji budowlanych przed graffiti; usuwanie graffiti z różnych powierzchni; mycie i czyszczenie elewacji; usługi sprzątania
wyróżnienie specjalne – Mirosław Rekowski za biznesplan „Projekt rozwoju studia komunikacji wizualnej i wzornictwa przemysłowego”
wyróżnienia: Dagna Wodejko i Piotr Wołoszyn za biznesplan Rowerowe Usługi Kurierskie „Speed-Bike” oraz Grzegorz Arabczyk za biznesplan „Wydawnictwo Gier Autorskich”