Firma przygotowała dla konsumentów lody familijne w opakowaniach 1 i 0,5 litrowych,
w kilkunastu smakach; także lody gastronomiczne (przeznaczone do sprzedaży
w kulkach) w kilkudziesięciu smakach, z czego szeroką gamę stanowią sorbety, czyli lody owocowe o intensywnym smaku, produkowane ze świeżych, głównie krajowych owoców. Głównym założeniem firmy jest bycie wiodącym producentem tego typu lodów.
Nowych lodów można już spróbować w lodziarniach w Warszawie, a w najbliższych dniach również w Szczecinie, Gdańsku, Słupsku, Gorzowie Wielkopolskim, Zielonej Górze, Toruniu. Natomiast już jesienią w Warszawie powstaną kolejne punkty sprzedaży lodów Grycan. Obok słynnej lodziarni na ul. Puławskiej, od której zaczęła się historia Zbigniewa Grycana i Zielonej Budki, zostaną otwarte 3 nowe lodziarnie firmowe
w centrum handlowym Arkadia przy Rondzie Radosława (przedtem Babka). Miejsca te mają stać się wizytówką nowej firmy zarządzanej przez Zbigniewa Grycana.
Obecnie lody Grycana dostępne są w sklepach na terenie całego kraju. Oprócz sprzedaży detalicznej, producent jest w trakcie nawiązywania współpracy z sieciami hoteli, restauracji, lokalnymi cukierniami i lodziarniami. Firma rozwija też współpracę na zasadach franchisingu.
* * *
Zbigniew Grycan przez ponad 20 lat był właścicielem jednej z największych firm lodziarskich w Polsce – spółki Zielona Budka, którą sam stworzył. W 2000 roku zdecydował się na sprzedaż udziałów, a spółka Zielona Budka pozyskała nowego inwestora: Enterprise Investors. Nowy inwestor objął udziały Spółki, a Zbigniew Grycan został przewodniczącym Rady Nadzorczej. W sierpniu 2003 roku zrzekł się tej funkcji. „Moja koncepcja prowadzenia biznesu różniła się znacznie od tej zaproponowanej przez inwestora” – wyjaśnia Zbigniew Grycan. Jego nazwisko pozostanie w nazwie firmy jeszcze przez dwa lata.
Rozstanie z Zieloną Budką nie oznaczało wycofania się z biznesu. Po 4 latach Zbigniew Grycan powrócił z nową marką Grycan – lody od pokoleń. Nowa firma, tak jak poprzednio Zielona Budka przed pozyskaniem inwestora, jest firmą rodzinną, bez obcego kapitału. Od początku założenie było jasne – w produkcji tych lodów najważniejsza będzie jakość, a nie ilość. „Po rozstaniu się z Zieloną Budką spotykałem się z opiniami, że w Polsce brakuje lodów wiernych tradycyjnym rodzinnym recepturom, które nie byłyby produkowane na masową skalę” – mówi Zbigniew Grycan. „Postanowiłem więc wykorzystać tę lukę i wejść na rynek z ofertą, która odpowiada na to zapotrzebowanie. W lodach marki Grycan – lody od pokoleń będą tylko naturalne składniki” – dodaje. Producent, podpisując się na opakowaniu, osobiście gwarantuje doskonałą jakość produktu.