Aby rozpowszechnić wiedzę w tym zakresie Federacja Konsumentów rozpoczęła kampanię informacyjno-edukacyjną w oparciu o nośniki reklamowe typu Ad room firmy Poster Print. Tymi nośnikami są plakaty w liczbie 1400 sztuk rozwieszone w (614) największych poczekalniach placówek służby zdrowia na terenie całego kraju, podległych zarówno Narodowemu Funduszowi Zdrowia, jak też prywatnych.
Tą drogą wiedza o prawach pacjenta dociera każdego miesiąca do około 3 milionów osób, które zgłaszają się do przychodni. Czas oczekiwania na wizytę, statystycznie obliczony na co najmniej 30 min, sprzyja kontaktowi pacjentów z plakatem o formacie B1 (100×70 cm). Plakat opatrzony jest wyraźnie wyeksponowanym tytułem: „Pacjent ma prawa”.
Plakat graficznie został opracowany i wydrukowany przez Federację Konsumentów.
W przychodniach stanowiących sieć ekspozycyjną firmy Poster Print, zatrudnionych jest około 90 000 osób personelu medycznego, którym informacje opublikowane na plakacie także służą pomocą w rozstrzyganiu sporów z pacjentami. Kampanię rozpoczęto w połowie listopada br., a potrwa ona do końca lutego 2006 r.
