Głównym celem zaplanowanej komunikacji jest zmiana wizerunku marki. Pizza Hut chce być postrzegana jako restauracja przyjazna cenowo, z atrakcyjnymi ofertami i nadal z produktami wysokiej jakości. Budowanie nowego wizerunku będzie odbywało się poprzez kampanie produktowe oraz promocyjne. Działania te rozpoczęły się wprowadzeniem tradycyjnego, cienkiego ciasta Classica, które dotąd nie było dostępne w ofercie.
Nowe, cienkie ciasto Classica, bazujące na oryginalnej recepturze weszło do karty menu Pizza Hut jako stała oferta. Zastąpi ciasto Big Italian, które zostanie wycofane ze sprzedaży. Zarówno smakiem jak i wyglądem nawiązuje do tradycyjnej włoskiej pizzy. Ciasto jest przygotowywane ze specjalnie wyselekcjonowanej polskiej mąki. Classica jest dostępne w restauracjach, na wynos oraz w dostawie do domu. Pizze na nowym cieście można zakupić w lokalu w bardzo atrakcyjnych cenach – małą już za 8,90 zł, średnią za 13,90 zł i dużą za 19,90 zł.
Przez pierwsze 6 tygodni głównym kanałem komunikacji informującym o nowym cieście Clasicca będzie telewizja oraz materiały POS umieszczone wewnątrz restauracji. 15 i 30-sekundowe spoty reklamowe wyemitują od 1-go kwietnia br. telewizje: Polsat, TV4, TVN7, TV Puls, Tele5 oraz AT Media.
Promocja nowego ciasta Classica potrwa 15 tygodni, do 4 lipca 2005 roku.
W ramach zmiany wizerunku Pizza Hut rozpoczęła również zmianę wizualizacji wnętrz swoich restauracji. Odnowione lokale będą bardziej funkcjonalne i przyjazne dla Klienta. Atmosferę miejsca budować będzie specjalnie zaprojektowane oświetlenie oraz stonowana kolorystyka (różne odcienie oranżu). Modernizacja restauracji rozpoczęła się pod koniec 2004 roku i zostanie zakończona w roku bieżącym.
Strategię nowej komunikacji Pizza Hut opracowała firma Synergy Marketing Partners. Kreację przygotowała agencja reklamowa Red8. Obie firmy należą do Nova Communication Group.