Dowodzi tego fakt, że system już obecnie przygotowany jest do wprowadzenia podpisu elektronicznego. System iBRE przeznaczony jest zarówno dla wielkich korporacji jak i małych i średnich przedsiębiorstw. Jest on udostępniany Klientom banku bez opłat.
„Współpraca i komunikacja pomiędzy partnerami biznesowymi z zastosowaniem internetu jest już powszechnie obowiązującym standardem. Dlatego też systemy bankowości elektronicznej oferuje swoim Klientom wiele banków. Ich oferty różnią się doborem grupy docelowej oraz tym, w jakim stopniu systemy spełniają oczekiwania klientów. Wiedząc o wysokiej konkurencji w tym segmencie usług nasz nowy system iBRE wyposażyliśmy w wiele funkcji wyróżniających go spośród innych tego typu rozwiązań dostępnych na rynku” – mówi Beata Mossakowska, Dyrektor Departamentu Marketingu i Elektronicznych Kanałów Dystrybucji BRE Banku, odpowiedzialna za wprowadzenie systemu iBRE.
System iBRE jest rozwiązaniem w pełni personalizowanym, umożliwiającym dostosowanie wielu jego parametrów do indywidualnych potrzeb Klienta. Dzięki zastosowaniu tzw. elektronicznej karty wzorów podpisów właściciel czy też główny księgowy firmy ma możliwość ustanowienia zarówno wielo podpisowej autoryzacji zleceń płatniczych, jak również ustalenia limitów poszczególnych transakcji dla konkretnych pracowników firmy. Innymi wyróżnikami nowego systemu BRE Banku są:
• funkcje ułatwiające pracę w odniesieniu do dużej liczby zleceń, a więc import/export, paczkowanie zleceń, filtrowanie zleceń z użyciem wielu kryteriów,
• dostosowanie raportów do indywidualnych potrzeb,
• składanie zleceń cyklicznych oraz zleceń z harmonogramem realizacji,
• tworzenie wzorców zleceń – niezależnie od bazy kontrahentów,
• dostęp do informacji o saldach i obrotach odświeżanej na żądanie, a nie w odstępach czasowych,
• możliwość otrzymywania szczegółowej historii zleceń.
„System iBRE umożliwia również dokonywanie wszystkich podstawowych działań koniecznych do sprawnego zarządzania finansami firmy bez nadmiernego angażowania czasu i środków” – dodaje Beata Mossakowska. iBRE zapewnia:
• dostęp do bieżącej i historycznej informacji o saldach i obrotach,
• obsługę rachunków bieżących i pomocniczych, lokat i kredytów,
• realizację zleceń płatniczych – krajowych i zagranicznych, w PLN lub w walucie obcej, poleceń zapłaty, przekazów pocztowych, przelewów na rachunki organów podatkowych oraz ZUS,
• wymianę informacji z bankiem za pomocą wiadomości oraz formularzy komunikacyjnych.
System iBRE zapewnia wysokie bezpieczeństwo prowadzonych transakcji. Wymiana danych między Klientem a bankiem odbywa się w tzw. połączeniu bezpiecznym, z wykorzystaniem protokołu SSL z kluczem 128-bitowym. Uwierzytelnienie w systemie następuje po wprowadzeniu hasła dostępu, generowanego przez tzw. „token”, służący do wprowadzania jednorazowych haseł, autoryzujących transakcję. Dodatkowe zabezpieczenie stanowi także wielopoziomowa autoryzacja dokonywanych operacji.
Zastosowanie w iBRE najnowocześniejszej technologii pozwala na ciągły rozwój systemu, wraz z rosnącymi oczekiwaniami rynku. Użytkownikom system zapewnia stały kontakt z bankiem w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca, dając jednocześnie pewność co do jakości, terminowości i bezpieczeństwa realizowanych transakcji.
Klienci Banku mogą korzystać z iBRE bez opłat. Darmowy jest także pierwszy wydany token haseł jednorazowych. Swoim Klientom BRE Bank zapewnił również możliwość zapoznania się z wersją demonstracyjną nowego systemu, dostępną z głównej strony serwisu www.brebank.com.pl . Odwiedzając strony internetowe Banku Klienci mogą również zamówić bezpłatną prezentację systemu na płycie CD.