PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • Diners Club
    • DNB
    • EuropAssistance
    • First Data
    • Getin Noble Bank
    • HSBC Polska
    • Idea Bank
    • ING Bank Śląski
    • Inteligo
    • Marken Systemy Antywirusowe
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Provema
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • T-Mobile Usługi Bankowe
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeNowa rzeczywistość przyspiesza przejście na bankowość online

Nowa rzeczywistość przyspiesza przejście na bankowość online

Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
Informacje 18.06.2020 (09:41) informacja prasowa
Bankowość internetowa

Tradycyjne banki obecnie stoją przed ogromnym wyzwaniem, jak wynika z World FinTech Report opracowanego przez ekspertów Capgemini i Efma. Model Open X i digitalizacja to absolutny must have, jeśli instytucje finansowe chcą nadal pełnić istotną rolę w życiu swoich klientów. Pandemia COVID-19 znacząco przyspieszyła transformację wielu sektorów gospodarki – w tym także bankowości detalicznej. Jak wynika z najnowszych badań – ponad 57 proc. konsumentów wybiera usługi bankowości internetowej w dobie pandemii, to wzrost o ponad 8 p.p. w do sytuacji sprzed kryzysu, a na tym nie koniec.

fot. Shutterstock

Wydany przez Capgemini i Efmę World Retail Banking Report 2020 (WRBR) wskazuje, że aż 57 proc. konsumentów decyduje się na korzystanie z usług bankowości w sieci, a nieco mniej – 55 proc. preferuje bankowe aplikacje mobilne. To znaczący wzrost w bardzo krótkim czasie. Sytuacja ta jest podyktowana przede wszystkim dynamicznym przyspieszeniem cyfrowym wywołanym przez globalny kryzys zdrowotny, wskazuje na to fakt, że przed wybuchem pandemii na korzystanie z bankowości internetowej decydowało się 49 proc. użytkowników, a z bankowości mobilnej korzystało jedynie 47 proc. osób.

– Tak dynamiczny wzrost zainteresowania bankowością online wskazuje, że sektor finansowy znajduje się w przełomowej dla siebie chwili i wiele usług bankowych nabierze nowego wymiaru już na zawsze. Zresztą obecna sytuacja idealnie pokrywa się z prognozami i rekomendacjami wynikającymi już z World FinTech Report 2020 (WFTR) – mówi Marek Woźny, Vice President, Head of Capgemini Application Services Market Segment Poland.

To było nieuchronne

Opublikowany pod koniec kwietnia WFTR 2020 podkreślał dużą rozbieżność pomiędzy oczekiwaniami klientów, a ofertami banków. Dane wskazywały, że niespełna 50 proc. posiadaczy konta z pokolenia Y lub młodszego odczuwało niezadowolenie w związku ze zbyt wąską ofertą usług swojej instytucji finansowej. Raport obnażał także wady struktur bankowych, które mocno blokowały ich własny rozwój w zakresie digitalizacji i jeszcze większej elastyczności.

Tymczasem globalny kryzys wywołany pandemią koronawirusa, wdrożenie restrykcyjnych przepisów sanitarnych, rekomendacje dotyczące dokonywania transakcji bezgotówkowych, czy też zachowanie dystansu społecznego wymusiły na bankach przedefiniowanie wielu usług. W niezwykle krótkim czasie instytucje musiały dostosować swoich dotychczasowe normy do zupełnie nowej rzeczywistości, w której szczególny nacisk został położony na produkty lub platformy online.

– Najnowszy raport dotyczący bankowości detalicznej wyraźnie wskazuje, że banki muszą przekształcić swoje przestarzałe modele funkcjonowania, na rzecz platform cyfrowych, które zapewnią im konkurencyjność i miejsce na rynku. Open X, czyli ścisła współpraca z partnerami zewnętrznymi w zakresie nowych technologii, będzie miała kluczowe znaczenie dla odniesienia długoterminowego sukcesu w sektorze. Bezproblemowa wymiana danych i zasobów oraz innowacje produktowe zapewnią klientom lepszą jakość obsługi i ogólne większe zadowolenie z dostosowania do oczekiwań – mówi Marek Woźny.

Zmiany nie przychodzą łatwo

Choć sytuacja faktycznie zmusiła banki do zmiany i większej otwartości na innowacje, to WRBR pokazuje również, że 80 proc. dyrektorów banków ma obawy ściśle powiązane z kwestiami cyberbezpieczeństwa, zarządzania nieaktualnymi danymi (68 proc.), czy też w wyznaczeniu właściwego partnera w przejściu na platformę digital (73 proc.).

Zgodnie z raportem, rekomendowaną ścieżką postępowania jest stopniowe ewoluowanie instytucji, w stronę inteligentnej bankowości. Przeprowadzone badania wykazały, że progresywna modernizacja jest najlepiej postrzeganą metodą dążącą do zmiany wśród zarządzających bankami (54 proc.) – pozwala na nierewolucyjną transformację przestarzałych systemów. 66 proc. badanych szacuje, że proces wprowadzania innowacji do instytucji finansowych zajmuje ok. dwa lata.

Wśród istotnych czynników decydujących o sukcesie jest również partnerstwo – 58 proc. ankietowanych dyrektorów banków twierdzi, że wdrożenie produktu we współpracy z partnerami z zakresu FinTech lub BigTech zajmie o połowę mniej czasu, czyli mniej niż 12 miesięcy.
Co także istotne – zgodnie z raportem Capgemini i Efmy – można wyszczególnić trzy główne ścieżki na osiągnięcie nowoczesnego modelu bankowości stworzonego w oparciu o platformę cyfrową:
Zakupienie i integracja gotowej platformy;
Stworzenie własnego serwisu transakcyjnego online;
Wykorzystanie udostępnionej platformy przygotowanej do użycia

– Niezależne od zatwierdzonego scenariusza wdrażania końcowego efektu powinny być przede wszystkim mocno osadzone na rynku instytucji, zapewniają jej dobrą, konkurencyjną pozycję i podnoszą jakość zadowolonych klientów. Wiele zestawów urządzeń w krótkim czasie musiało dostosowywać się do nowych rzeczywistości, które wymuszają przyspieszenie transformacji cyfrowej, jednak warto zwrócić uwagę, że obecna sytuacja jest w wielu aplikacjach wstępnych do szerszej ewolucji. Ważnym sygnałem dla Sektora Finansowego JEST jednak Fakt, že KLIENCI SA Już Gotowi na przyjęcie cyfrowego MODELU Bankowości detalicznej – podsumowuje Marek Woźny , Vice President , szef z Capgemini Application Services Market Segment Polska.

Źródło: Capgemini

Udostępnij: Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
bankowość internetowa 2020-06-18
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bankowość internetowa

Sprawdź także:

a 0 Kolejne rekordy w przelewach Express Elixir. Nowe dane KIR za luty
05.03.2021 (13:35) – informacja prasowa

Kolejne rekordy w przelewach Express Elixir. Nowe dane KIR za luty

W lutym 2021 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 165,8 mln transakcji o łącznej wartości 481,5 mld zł. W systemie …

a 0 Kredyt gotówkowy na PIT -11. W jakich bankach?
05.03.2021 (13:33) – artykuł nadesłany

Kredyt gotówkowy na PIT -11. W jakich bankach?

28 lutego br. minął termin przekazania pracownikom deklaracji PIT-11. Do 30 kwietnia, czyli rozliczenia przez …

a Kariera w finansach 0 Co czwarty Polak poświęca więcej czasu na pracę niż życie prywatne
05.03.2021 (13:31) – informacja prasowa

Co czwarty Polak poświęca więcej czasu na pracę niż życie prywatne

Ponad 26% aktywnych zawodowo Polaków poświęca więcej czasu na pracę zawodową niż życie prywatne. Tak znaczące …

a 0 „Bałtycka Odyseja” najlepszą akcją ekologiczną w Polsce
05.03.2021 (13:28) – informacja prasowa

„Bałtycka Odyseja” najlepszą akcją ekologiczną w Polsce

Akcja „Bałtycka Odyseja” zrealizowana przez Dominika Dobrowolskiego, bank Credit Agricole i spółkę leasingową EFL …

a 0 Nowa kampania pożyczki gotówkowej w Pekao
05.03.2021 (13:26) – informacja prasowa

Nowa kampania pożyczki gotówkowej w Pekao

Bank Pekao wystartował z ogólnopolską kampanią promującą pożyczkę gotówkową przeznaczoną na spłatę kredytów z …

a Tylko u nas 0 Raport PRNews.pl: Liczba klientów mobile only – IV kw. 2020
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
05.03.2021 (12:19) – Tylko u nas

Raport PRNews.pl: Liczba klientów mobile only – IV kw. 2020

Na koniec 2020 r. banki miały już 8,4 mln klientów określanych terminem mobile only. To osoby, które obsługują …

PRNews.pl

Zobacz również

Klienci spłacą mniej, niż wynosiła kwota kredytu – nietypowa frankowa ugoda

Klienci spłacą mniej, niż wynosiła kwota kredytu – nietypowa frankowa ugoda

Frankowi kredytobiorcy dawnego Raiffeisen Polbanku podpisali 1…

Nie spłaciłeś karty, tracisz dostęp do plików – kontrowersyjne praktyki Apple

Nie spłaciłeś karty, tracisz dostęp do plików – kontrowersyjne praktyki Apple

Apple Card miała być przykładem „karty kredytowej…

Ile zarabia prezes banku? Rekordziści prawie 5 mln zł

Ile zarabia prezes banku? Rekordziści prawie 5 mln zł

Ubiegły rok nie był łaskawy dla sektora…

Amazon.pl wystartował. Polska wersja serwisu już dostępna

Amazon.pl wystartował. Polska wersja serwisu już dostępna

Na polskim rynku e-commerce pojawił się nowy…

NBP analizuje zagadnienia dot. pieniądza cyfrowego banku centralnego. „Przeważają raczej negatywne wnioski”

NBP analizuje zagadnienia dot. pieniądza cyfrowego banku centralnego. „Przeważają raczej negatywne wnioski”

Narodowy Bank Polski analizuje zagadnienia związane z…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

mirekk:

Rynek jest wrażliwy cenowo bo pracodawcy za mało płacą, a klienci chcą wiecznie …

wt, 2 mar 2021 (20:51) • Amazon nie zaskoczył cenami

wściekła suka:

OSZust oszust na OLX!!!! dominic191982@outlook.com …

wt, 2 mar 2021 (11:20) • Wraca oszustwo „na PayPala”. Uważajcie, jeśli sprzedajecie coś na OLX lub Allegro

wściekła suka:

Uwaga na OLX !!! dominik191982@outlook.com OSZUST …

wt, 2 mar 2021 (11:19) • Wraca oszustwo „na PayPala”. Uważajcie, jeśli sprzedajecie coś na OLX lub Allegro

Sergiusz Rześki:

Nie tylko przy upadłości umarzają długi. Mogą to też zrobić przed jak się …

nie, 28 lut 2021 (16:16) • 10 najważniejszych rzeczy, które powinieneś wiedzieć o upadłości konsumenckiej

Beata Mnich:

Należę do programu oddłużającego splacamswojedlugi.pl który pomaga wyjść z zadłużenia. Osoby tam pracujące …

sob, 27 lut 2021 (20:04) • Jak nie odziedziczyć długów? – poradniki Rzecznika Finansowego

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Pit 2020
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • e-Deklaracje 2019
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pity
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2021 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców