24 marca br. nastąpiła istotna zmiana w sposobie prezentacji informacji o funduszach w serwisie transakcyjnym iPKO i aplikacji mobilnej IKO. Teraz w zestawieniu posiadanych inwestycji klient korzystający z iPKO bądź IKO widzi nie tylko wartość funduszy, ale także ich wyniki i stopy zwrotu oraz łączną wartość całego portfela wraz z jego wynikiem i stopą zwrotu.
Po zalogowaniu do serwisu transakcyjnego lub aplikacji mobilnej i przejściu do zakładki „Moje produkty”, w zakładce „Inwestowanie” klient wybiera „Fundusze inwestycyjne”. W zakładce „Moje fundusze” przy swoich inwestycjach widzi:
- dane o wyniku w kolorze zielonym (zysk), czarnym (wynik neutralny) lub czerwonym (strata),
- stopę zwrotu w analogicznym kolorze,
- wartość inwestycji,
- dodatkowo w szczegółach funduszu dostępny jest wykres z notowaniami jednostki uczestnictwa, na którym naniesione są transakcje klienta (np. zakup).
Klient może również uzyskać więcej informacji o metodologii prezentacji danych, korzystając z podpowiedzi i dodatkowych wyjaśnień „Dowiedz się więcej”. Warto też skorzystać z dostępnej od niedawna funkcji powiadomień, które inwestor może wykorzystać, żeby otrzymywać informacje o spadku bądź wzroście inwestycji. W serwisie iPKO i w aplikacji IKO można dodać powiadomienie, określając o jakiej zmianie chcemy być informowani – wystarczy wpisać wartość w procentach i wybrać sposób powiadomienia.
Powyższe zmiany to kolejne po „Inwestycjach tematycznych” udogodnienia dla osób inwestujących w fundusze przy wykorzystaniu kanałów zdalnych PKO Banku Polskiego. Ułatwiają one podejmowanie decyzji inwestycyjnych klientom.
Wprowadzając nowe rozwiązania związane z alternatywnymi do lokat terminowych formami lokowania środków, bank promuje wśród klientów różnorodną ofertę, rozwijając tym samym rynek usług finansowych w kraju.
Warto też przypomnieć, że w serwisie internetowym iPKO dla kilku milionów użytkowników niedawno udostępniliśmy możliwość przeglądania i wyszukiwania najważniejszych opłat i prowizji. PKO Bank Polski stara się dostarczyć klientom informacje o opłatach i prowizjach w sposób bezpośredni i spersonalizowany – zgodnie z ich oczekiwaniami i tym nowym rozwiązaniem objęliśmy obecnie najbardziej popularne konta i karty wśród naszych klientów, w tym PKO Konta za Zero, Konto Bez Granic, Konto dla Młodych. Pracujemy nad rozszerzeniem tego rozwiązania tak, by było dostępne dla kolejnych produktów zarówno w iPKO, jak również w aplikacji mobilnej IKO.
Źródło: PKO BP