Zainteresowanie, jakim cieszy się monitoring prasy lokalnej w dniu wydania gazet, skłoniło Instytut Monitorowania Mediów do rozwijania swojej sieci ośrodków lokalnych. Rozpoczęcie działalności placówek w Koszalinie i Elblągu poszerzyło zasięg działań IMM do 22 miast w Polsce.
Od połowy listopada monitoring mediów jest wykonywany w Warszawie i 21 ośrodkach regionalnych IMM. Są to: Białystok, Bydgoszcz, Częstochowa, Elbląg, Gdańsk, Katowice, Kielce, Koszalin, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Opole, Płock, Poznań, Radom, Rzeszów, Szczecin, Toruń, Wrocław i Zielona Góra.
„Aktualność i rzetelność monitoringu są naszą wizytówką. Aby jeszcze efektywniej przygotowywać serwisy, rozszerzyliśmy ofertę regionalną Instytutu i ugruntowaliśmy naszą pozycję firmy najbardziej rozwiniętej spośród monitorujących media” – tak komentuje powstanie nowych ośrodków Paweł Sanowski, dyrektor zarządzający IMM.
Prace prowadzone w ośrodkach zamiejscowych zapewniają klientom firmy dostęp do informacji z prasy regionalnej w dniu wydania gazet w godzinach przedpołudniowych. Na życzenie monitorowane są również regionalne stacje telewizyjne oraz rozgłośnie radiowe, dzięki czemu można uzyskać pełny obraz efektu medialnego kampanii informacyjnych lub sytuacji kryzysowych. Ma to duże znaczenie także przy ocenie skuteczności działań PR.
Instytut Monitorowania Mediów planuje w najbliższym czasie wprowadzenie kolejnych udogodnień dla odbiorców monitoringu. „Chcemy, aby nasi klienci otrzymywali najlepszy możliwy serwis, a to mobilizuje nas do nieustannego podnoszenia jakości naszego działania i podejmowania coraz to nowszych inicjatyw dla rozwoju naszej firmy” – podsumowuje Paweł Sanowski.
Instytut Monitorowania Mediów monitoruje 500 tytułów prasowych, stacje telewizyjne, wybrane programy rozgłośni radiowych oraz polskie zasoby Internetu.
Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów.
Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.