PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plPrzegląd prasyNowe rozdanie kart

Nowe rozdanie kart

Przegląd prasy 23.12.2009 (07:16) artykuł nadesłany

Przy­tła­cza­ją­ca część ryn­ku na­le­ży do sys­te­mu Vi­sa – 66,1 proc. I choć udział tej or­ga­ni­za­cji nie­znacz­nie spa­da, to dru­gie­mu w ko­lej­no­ści (30,5 proc. ryn­ku) sys­te­mo­wi Ma­ster­Card wciąż da­le­ko do li­de­ra. Po­zo­sta­łe sys­te­my (Di­ners Club, JCB, Ame­ri­can Express) ma­ją łącz­nie 3,4 proc. ryn­ku. Licz­ba i udział po­szcze­gól­nych ro­dza­jów kart płat­ni­czych na ryn­ku od­da­je zmia­ny, ja­kie za­cho­dzą w po­strze­ga­niu kart przez klien­tów, ban­ki i ak­cep­tan­tów oraz o ich sil­nym za­ko­rze­nie­niu się w na­szej rze­czy­wi­sto­ści. I tak, do każ­de­go ra­chun­ku oszczęd­no­ścio­wo­-roz­li­cze­nio­we­go do­da­wa­na jest kar­ta de­be­to­wa. Za drob­ną opła­tą, cał­kiem bez opłat, ale na de­be­to­wej przy­go­da z kar­ta­mi się zwy­kle nie koń­czy. Tak jak pod ko­niec lat dzie­więć­dzie­sią­tych w do­brym to­nie by­ło mieć kar­tę, z pod­kre­śle­niem „mieć”, a nie uży­wać jej, tak obec­nie w do­brym to­nie sta­je się mieć i uży­wać kar­ty przed­pła­co­nej. Do te­go naj­le­piej z an­te­ną, czyli bez­sty­ko­wej, np. ma­leń­kiej, przy­kle­jo­nej na te­le­fon Vi­sy, wy­da­wa­nej przez ING Bank Ślą­ski lub Ma­ster­Card z Po­lban­ku.

 

Ry­nek w licz­bach


W trze­cim kwar­ta­le te­go ro­ku pła­co­no w Pol­sce kar­ta­mi 358 mln ra­zy i za ich po­śred­nic­twem wy­da­no łącz­nie 86,2 mld zł. W uję­ciu rocz­nym za­no­to­wa­no wzrost licz­by płat­no­ści kar­ta­mi o 1,5 proc. i wzrost wo­lu­me­nu płat­no­ści o 3 proc.

 

Prze­wa­ża­ją­cą więk­szość trans­ak­cji kar­to­wych – aż 85 proc. – prze­pro­wa­dzo­no przy uży­ciu kart de­be­to­wych. Kart de­be­to­wych uży­to w 13,9 proc. trans­ak­cji, a ob­cią­że­nio­wych w 1,1 proc. Śred­nia war­tość trans­ak­cji w trze­cim kwar­ta­le wy­no­si­ła 241 zł, czy­li nie­znacz­nie wię­cej niż w dru­gim kwar­ta­le – 237 zł.

 

Licz­ba trans­ak­cji go­tów­ko­wych prze­pro­wa­dzo­nych z uży­ciem kart spa­da, ale nie­znacz­nie. W III kwar­ta­le te­go ro­ku by­ło ich 177,2 mln na łącz­ną kwo­tę 66,3 mld zł, a rok wcze­śniej 178,3 mln ope­ra­cji na kwo­tę 64,3 mld zł (tu wzrost o 3,1 proc.). Śred­nia war­tość trans­ak­cji go­tów­ko­wej z uży­ciem kar­ty wy­no­si­ła 374 zł, a w po­przed­nim kwar­ta­le 361 zł.

 

Kar­to­wym trans­ak­cjom go­tów­ko­wym sprzy­ja ro­sną­ca licz­ba ban­ko­ma­tów. Jest ich dzi­siaj w Pol­sce 15 205. Ban­ko­ma­ty re­ali­zo­wa­ły dzien­nie śred­nio 124 wy­pła­ty. Łącz­nie, w trze­cim kwar­ta­le z ban­ko­ma­tów ko­rzy­sta­no 169,6 mln ra­zy i wy­pła­co­no łącz­nie 63,1 mld zł.

 

NBP w ra­por­cie kwar­tal­nym o kar­tach płat­ni­czych za­zna­cza, że utrzy­mu­ją­ca się od lat na po­dob­nym po­zio­mie dy­na­mi­ka wzro­stu licz­by kart płat­ni­czych nie wy­ma­ga od ban­ku in­ge­ren­cji w ten ry­nek. Na szcze­gól­ną uwa­gę za­słu­gu­je fakt, że po raz pierw­szy od­no­to­wa­no prze­wa­gę trans­ak­cji bez­go­tów­ko­wych nad wy­pła­ta­mi z ban­ko­ma­tów. Tyl­ko gdzie ta re­wo­lu­cja?

 

Mo­da na pre­pa­idy…


Kar­ty przed­pła­co­ne za­czę­li do­ce­niać za­rów­no kon­su­men­ci, jak i pra­co­daw­cy oraz or­ga­ni­za­cje rzą­do­we. Pre­pa­idy eli­mi­nu­ją ry­zy­ko za­dłu­że­nia się w kar­cie przez nie­uwa­gę, a tak­że re­du­ku­ją kosz­ty wy­pła­ty wy­na­gro­dzeń i in­nych świad­czeń pie­nięż­nych.

 

Wzrost ryn­ku płat­no­ści pre­pa­id w Eu­ro­pie (pod wzglę­dem ogól­nej licz­by kart), wg sza­cun­ków PSE Con­sul­ting (ba­da­nia prze­pro­wa­dzo­ne na zle­ce­nie Ma­ster­Card Eu­ro­pe), mo­że wy­nieść do 132 mld eu­ro ob­ro­tu w 2015 r. Sa­me tyl­ko świad­cze­nia wy­pła­ca­ne przez or­ga­ni­za­cje rzą­do­we osią­gną wów­czas ok. 9 mld eu­ro. Sys­tem pre­pa­id mo­że za­tem z po­wo­dze­niem wspo­móc re­ali­za­cję płat­no­ści w ra­mach po­mo­cy spo­łecz­nej, świad­czeń kor­po­ra­cyj­nych oraz płat­no­ści wy­na­gro­dzeń (głów­nie dla pra­cow­ni­ków se­zo­no­wych, za­trud­nia­nych na krót­kie okre­sy i nie po­sia­da­ją­cych ra­chun­ku w ban­ku).

 

– W mia­rę jak w Eu­ro­pie wzra­sta bez­ro­bo­cie, pra­co­daw­cy za­czy­na­ją po­strze­gać kar­ty pre­pa­ido­we ja­ko wy­god­ny spo­sób wy­pła­ca­nia pa­kie­tów świad­czeń i od­praw dla zwal­nia­nych pra­cow­ni­ków – uwa­ża Mat­thew Lan­ford, szef dzia­łu Pre­pa­id w Ma­ster­Card Eu­ro­pe. – Dla or­ga­ni­za­cji rzą­do­wych ta­kie kar­ty mo­gą stać się na­rzę­dziem do wy­pła­ca­nia za­sił­ków dla bez­ro­bot­nych oraz do mi­gra­cji – od sys­te­mów „pa­pie­ro­wych” do „pla­sti­ku”, co mo­że zwięk­szyć oszczęd­no­ści i zre­du­ko­wać kosz­ty ad­mi­ni­stra­cyj­ne. Je­śli po­łą­czy­my to z ro­sną­cym bra­kiem za­ufa­nia kon­su­men­tów do ban­ków i usług fi­nan­so­wych w ogó­le, to za­uwa­ży­my, że trend ten mo­że zwięk­szyć licz­bę osób, któ­re po­rzu­cą tra­dy­cyj­ne usłu­gi ban­ko­we na rzecz bar­dziej do­stęp­nych me­tod płat­no­ści. To z ko­lei mo­że sta­no­wić do­sko­na­łą oka­zję dla roz­wo­ju pro­gra­mów pre­pa­ido­wych, z któ­ry­mi ła­twiej bę­dzie moż­na do­trzeć do gru­py tzw. nie­uban­ko­wio­nych kon­su­men­tów, do­tknię­tych kry­zy­sem fi­nan­so­wym.

 

…i kar­ty z an­ten­ką


Pay­Pass i Pay­Wa­ve – czy­li pro­po­no­wa­ne przez Ma­ster­Card i Vi­sa roz­wią­za­nia uspraw­nia­ją­ce płat­ność kar­tą i pod­no­szą­ce jed­no­cze­śnie bez­pie­czeń­stwo ta­kich trans­ak­cji – sztur­mem wdzie­ra­ją się na pol­ski ry­nek. Kar­ty zbli­że­nio­we, czy ina­czej bez­do­ty­ko­we, przy­bie­ra­ją for­mę na­kle­jek na te­le­fon ko­mór­ko­wy (wy­da­ją je w Pol­sce Po­lbank i ING Bank Ślą­ski), ze­gar­ków (Bank Za­chod­ni WBK) i bre­locz­ków do klu­czy (to na ra­zie za gra­ni­cą).

 

Pierw­sze kar­ty zbli­że­nio­we wy­dał już dwa la­ta te­mu, we współ­pra­cy z Ma­ster­Card, Bank Za­chod­ni WBK, nie­kwe­stio­no­wa­ny li­der we wdra­ża­niu no­wo­ści kar­to­wych w Pol­sce. By­ły wów­czas ak­cep­to­wa­ne w sie­ci McDo­nald’s i w nie­wiel­kiej licz­bie punk­tów han­dlo­wo­-usłu­go­wych, usy­tu­owa­nych przy głów­nych tra­sach ko­mu­ni­ka­cyj­nych w War­sza­wie (me­tro) i w kil­ku in­nych du­żych mia­stach. W mar­cu do gro­na ak­cep­tan­tów kart zbli­że­nio­wych do­łą­czył „Ruch”. W lip­cu ubie­głe­go ro­ku Ma­ster­Card roz­da­wał Al­ter­Kar­ty Pay­Pass na Fe­sti­wa­lu Open’er. Sta­ły się rów­nież ofi­cjal­nym środ­kiem płat­ni­czym na Co­ce Li­ve Mu­sic Fe­sti­val. A po­tem na­stą­pił prze­łom. Kar­ty z an­te­ną za­go­ści­ły na im­pre­zach ma­so­wych, w sie­ciach han­dlo­wych, na wyż­szych uczel­niach.

 

Ale nie tyl­ko Ma­ster­Card świę­ci try­um­fy. W użyt­ko­wa­niu jest już po­nad 100 tys. kart Vi­sa Pay­Wa­ve, a co naj­mniej kil­ka ra­zy wię­cej ta­kich kart po­ja­wi się na ryn­ku już w nad­cho­dzą­cym ro­ku.

 

– Szyb­ki przy­rost kart Vi­sa z mi­kro­pro­ce­so­rem EMV oraz trwa­ją­ce w 7 ban­kach przy­go­to­wa­nia do wy­da­wa­nia kart Vi­sa z do­dat­ko­wą funk­cją zbli­że­nio­wą za­owo­cu­ją w cią­gu 12 mie­się­cy przy­naj­mniej kil­ku­krot­nym wzro­stem ich licz­by, któ­ra już obec­nie prze­kro­czy­ła 100 tys. – mó­wi Mał­go­rza­ta O’Shau­gh­nes­sy, dy­rek­tor ge­ne­ral­na Vi­sa Eu­ro­pe w Pol­sce.

 

Obec­nie kar­ty Vi­sa Pay­Wa­ve są przyj­mo­wa­ne w pla­ców­kach de­ta­licz­nych wy­po­sa­żo­nych w po­nad 3,5 tys. czyt­ni­ków kart zbli­że­nio­wych ob­słu­gi­wa­nych przez eSe­rvi­ce.

 

Vi­sa Eu­ro­pe wspól­nie z agen­ta­mi roz­li­cze­nio­wy­mi roz­po­czę­ła cykl spo­tkań warsz­ta­to­wych, któ­re ma­ją na ce­lu przed­sta­wie­nie ob­słu­gi­wa­nym przez nie sie­ciom de­ta­licz­nym ko­rzy­ści pły­ną­cych z roz­po­czę­cia ak­cep­ta­cji kart Vi­sa Pay­Wa­ve.

 

Do koń­ca te­go ro­ku trzech ko­lej­nych agen­tów roz­li­cze­nio­wych otrzy­ma cer­ty­fi­ka­cję Vi­sa, umoż­li­wia­ją­cą bez­piecz­ną – za­rów­no dla użyt­kow­ni­ka, jak i dla ban­ku – ob­słu­gę płat­no­ści zbli­że­nio­wych.

 

– Prze­wi­du­je­my, że do koń­ca przy­szłe­go ro­ku wszy­scy agen­ci roz­li­cze­nio­wi bę­dą ak­tyw­nie roz­wi­jać na pol­skim ryn­ku sieć ak­cep­ta­cji kart zbli­że­nio­wych Vi­sa Pay­Wa­ve – do­da­je Mał­go­rza­ta O’Shau­gh­nes­sy.

 

Szał wy­dat­ków


Dzień naj­więk­szych za­ku­pów in­ter­ne­to­wych przy­pa­da zwy­kle w naj­bliż­szy po­cząt­ko­wi grud­nia po­nie­dzia­łek. W tym ro­ku był to 30 li­sto­pa­da. Użyt­kow­ni­cy kart Vi­sa w Eu­ro­pie wy­da­li po­nad 318 mln eu­ro, 13 proc. wię­cej niż przed ro­kiem, a dwie trze­cie z tej licz­by opła­co­no kar­ta­mi de­be­to­wy­mi. W ubie­głym ro­ku me­gapo­nie­dzia­łek przy­padł na 1 grud­nia. Wy­da­no wów­czas po­nad 280 mln eu­ro. Ten re­kord Eu­ro­pej­czy­cy po­bi­li już 2 li­sto­pa­da. Z da­nych or­ga­ni­za­cji Vi­sa wy­ni­ka, że licz­ba trans­ak­cji in­ter­ne­to­wych w dniu 30 li­sto­pa­da wy­nio­sła ok. 4,5 mln, a okre­sem szczy­to­wym był czas prze­rwy na lunch i go­dzi­na 19. W cią­gu ca­łe­go dnia śred­nia war­tość trans­ak­cji w sie­ci z uży­ciem kart Vi­sa do­ko­ny­wa­nych w cza­sie jed­nej mi­nu­ty osią­gnę­ła po­ziom 220 tys. eu­ro.

 

W tra­dy­cyj­nych sie­ciach han­dlo­wych dniem naj­więk­szych za­ku­pów jest za­zwy­czaj pią­tek lub so­bo­ta bez­po­śred­nio po­prze­dza­ją­ce świę­ta Bo­że­go Na­ro­dze­nia. Lecz w tym ro­ku, kie­dy Bo­że Na­ro­dze­nie przy­pa­da wła­śnie w pią­tek, dniem tym bę­dzie – we­dług prze­wi­dy­wań Vi­sa Eu­ro­pe – śro­da 23 grud­nia.

 

Zbli­że­nie do pił­ki


Od po­ło­wy grud­nia kar­ta­mi zbli­że­nio­wy­mi Pay­Pass moż­na pła­cić za bi­le­ty wstę­pu na sześć sta­dio­nów pol­skiej dru­żyn I­-li­go­wych. Z wy­go­dy, ja­ką da­je to roz­wią­za­nie, bę­dą mo­gli ko­rzy­stać ki­bi­ce na sta­dio­nach: Po­lo­nii War­sza­wa, Ru­chu Cho­rzów, Le­chii Gdańsk, Od­ry Wo­dzi­sław, GKS Beł­cha­tów oraz Po­lo­nii By­tom. Do­ce­lo­wo Ma­ster­Card Pay­Pass ma być tech­no­lo­gią zin­te­gro­wa­ną z do­tych­czas funk­cjo­nu­ją­cy­mi Kar­ta­mi Ki­bi­ca.

 

– Wie­rzę, że ak­cep­ta­cja kart i urzą­dzeń z tech­no­lo­gią Pay­Pass na sta­dio­nach to strzał w dzie­siąt­kę, hat­trick ze wzglę­du na ła­twość uży­cia, oszczęd­ność cza­su i bez­pie­czeń­stwo te­go roz­wią­za­nia – ko­men­tu­je Krzysz­tof Drzy­zga, new bu­si­ness de­ve­lop­ment ma­na­ger przed­sta­wi­ciel­stwa Ma­ster­Card Eu­ro­pe w Pol­sce. – Dzię­ki te­mu roz­wią­za­niu pol­skie klu­by do­łą­cza­ją do ta­kich gi­gan­tów, jak sta­dion Vfb Stut­t­gart.

 

Kar­ty i urzą­dze­nia płat­ni­cze Pay­Pass wy­da­ją obec­nie Bank Za­chod­ni WBK, ING Bank Ślą­ski, Alior Bank, mBank, Mul­ti­Bank i Po­lbank. l

karty bezstykowe karty kredytowe karty płatnicze 2009-12-23
Redakcja PRNews.pl
Tagi: karty bezstykowe karty kredytowe karty płatnicze

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców