TU Allianz Polska dokonało w ostatnich miesiącach modyfikacji warunków ubezpieczeń komunikacyjnych w pakietach dealerskich. Dzięki temu kierowcy ubezpieczający się w Allianz mogą zrobić to na korzystniejszych warunkach, a w przypadku kolizji czy awarii pojazdu korzystają z rozszerzonego zakresu usług.
Zmiany dotyczą m.in. ubezpieczenia Car Assistance w przypadku kolizji lub awarii pojazdu. Nowością jest wydłużenie okresu, na jaki kierowca może otrzymać samochód zastępczy. Obecnie w standardzie bez dodatkowych opłat w szkodach autocasco samochód wynajmowany jest aż na 9 dni, a w przypadku awarii na 5 dni. Zniesiono także zapis dotyczący odległości od miejsca zamieszkania klienta, powyżej której ubezpieczonemu przysługują świadczenia assistance (tzw. franszyza kilometrowa), która wcześniej wynosiła 30 km. Dzięki temu w przypadku awarii, które wystąpią nawet tuż pod domem klienta, może on liczyć na pomoc.
Bezpieczeństwo w podróży, szczególnie zagranicznej, zwiększa też wprowadzona usługa konsultacji prawnej. W przypadku np. kolizji kierowca ma możliwość telefonicznego skontaktowania się z prawnikiem, który udzieli informacji prawnej, a w razie potrzeby prześle wzory potrzebnych dokumentów.
Allianz wprowadził tez zmiany związane z kosztem zakupu polisy. W przypadku zakupu ubezpieczenia OC i AC w pakiecie przez klienta, który ma zniżkę za bezszkodowy przebieg obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, może on zawrzeć umowę na preferencyjnych warunkach . Dotyczy to zarówno tych kierowców, którzy mieli ubezpieczenie wykupione w Allianz jak i tych, którzy ubezpieczeni byli w innych towarzystwach. Allianz zniósł także zasadę proporcji w przypadku wypłaty odszkodowania, jeśli klient nie udokumentuje prawa do posiadanych zniżek. W takiej sytuacji jest on zobowiązany jedynie do uregulowania brakującej składki.
Szczegółowych informacji na temat warunków ubezpieczeń komunikacyjnych udzielają współpracujący z Allianz dealerzy samochodowi.
Źródło: Allianz