Od teraz klienci korporacyjni Santander Bank Polska mogą korzystać z natychmiastowych płatności w euro do banku Santander w Hiszpanii. To nowa funkcja w usłudze GTS na platformie One Trade Portal.
Natychmiastowa płatność wychodząca w euro (ang. International Instant Payment) jest rozliczana w kilka minut od momentu jej zlecenia do finalnego potwierdzenia uznania płatności na rachunku beneficjenta. Jest to możliwe m.in. dzięki usługom API (ang. application programming interface), z których korzysta Grupa Santander.
Bank jest pierwszym na rynku, który oferuje takie rozwiązanie klientom korporacyjnym. Nowa funkcja w One Trade Portal pozwala na znacznie szybszy transfer środków finansowych w porównaniu do tradycyjnych poleceń przelewu. Ma to szczególne znaczenie w przypadku przedsiębiorstw i przyczynia się do poprawy przepływów pieniężnych. Zaletą tego rozwiązania jest też wygoda użytkowania i dostępność – wychodzące przelewy natychmiastowe można realizować o dowolnej porze, w systemie 24/7.
To kolejna z wielu ciekawych funkcji, które bank oferuje klientom korporacyjnym na platformie One Trade Portal. Przedsiębiorcy mogą tam m.in. korzystać z usługi GPI Tracker oraz Instant Account Information (IAI). Pierwsza z nich umożliwia weryfikację statusu płatności wysłanej poprzez sieć SWIFT. Dzięki GPI Tracker można na bieżąco sprawdzać m.in. przebieg płatności, czas jej realizacji czy opłaty, jakie są pobierane przez poszczególne banki realizujące transakcję. Zaletą rozwiązania jest możliwości śledzenia w bardziej przejrzysty sposób płatności na każdym jej etapie – od chwili przesłania zlecenia do potwierdzenia realizacji płatności. Usługa GPI Tracker jest świadczona w bankach, które przystąpiły do inicjatywy SWIFT GPI.
Natomiast Instant Account Information (IAI) to rozwiązanie, które umożliwia dostęp do firmowych rachunków bieżących prowadzonych w Santander Bank Polska czasie rzeczywistym wraz z informacją o aktualnym saldzie oraz historią transakcji. Funkcja pozwala m.in. również na: przeliczanie wartość salda na rachunkach w czasie rzeczywistym na walutę wybraną przez Klienta czy możliwość grupowania lub szeregowania rachunków według określonych parametrów.
Rozwój platformy
W następnych etapach rozwoju platformy One Trade Portal, Grupa Santander planuje wprowadzić kolejne produkty biznesowe i usługi związane z obsługą płatności – przede wszystkim płatności natychmiastowych do wszystkich banków Grupy Santander – jak i poza nie. Wśród nich m.in. przelewy do odbiorców, którzy posiadają rachunki w bankach uczestniczących w systemie TIPS (Target Instant Payment Settlement). Grupa Santander planuje również uruchomić rozwiązania, które dotyczą finansowania handlu i kapitału obrotowego.
Jak korzystać z platformy One Trade Portal
Z usług w One Trade Portal może skorzystać każda firma, która jest klientem Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej lub Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej w Santander Bank Polska, posiada aktywną usługę bankowości elektronicznej iBiznes24 oraz zawnioskuje o aktywację usługi GTS (One Trade Portal). One Trade Portal jest udostępniony na stronie internetowej, do której klient loguje się poprzez lokalną bankowość elektroniczną – iBiznes24. Po aktywacji usługi, na pulpicie iBiznes24 pojawi się aktywny baner o nazwie „One Trade Portal”. Po jego kliknięciu, użytkownik zostaje przekierowany na platformę.
Źródło: Santander Bank Polska