Pod koniec stycznia rozpoczęte zostały testy nowej usługi dostępnej w serwisie BILKOM – internetowym serwisie sprzedaży biletów kolejowych. Dzięki nowej funkcjonalności pasażerowie kupujący bilet przez internet otrzymają powiadomienie, gdy ich pociąg będzie opóźniony powyżej 5 minut lub wystąpią inne trudności na trasie jego przejazdu.
Choć większość, bo ponad 90% pociągów w Polsce kursuje zgodnie z rozkładem jazdy, to opóźnienia, podobnie jak w transporcie drogowym czy lotniczym, mogą się zdarzać. Często wynikają one z przyczyn niezależnych od kolei, jednak mogą wpłynąć na plany pasażerów. Aby zaoferować podróżnym kolejne narzędzie ułatwiające planowanie podróży, spółka PKP Informatyka, zarządzająca serwisem BILKOM, rozpoczęła testy konsumenckie nowej funkcjonalności – mailowych i SMS-owych powiadomień o bieżących opóźnieniach pociągów.
Pasażer, który zakupi bilet w aplikacji BILKOM, otrzyma na wskazany przy zakupie numer telefonu lub adres poczty elektronicznej informację o opóźnieniu konkretnego pociągu, którym zamierza podróżować. Dzięki takiej usłudze podróżni nie muszą instalować dodatkowych aplikacji, poprzez które przekazywane są informacje o kursowaniu pociągów. Co ważne, poprzez BILKOM można kupować także bilety na połączenia z przesiadkami, obsługiwane przez różnych przewoźników.
Stworzony i obsługiwany przez PKP Informatykę serwis BILKOM jest dostępny od początku 2018 r. w formie strony internetowej oraz aplikacji na urządzenia mobilne. Aktualnie można zakupić w nim bilety na podróże pociągami następujących przewoźników: PKP Intercity, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, POLREGIO, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Kolei Wielkopolskich oraz Kolei Małopolskich. BILKOM jest jedynym sklepem internetowym, w którym można kupić także Wspólny Bilet na podróż realizowaną przez wymienione koleje.
Uruchomienie nowej funkcjonalności jest kolejnym etapem w rozwoju aplikacji. Docelowo BILKOM ma stać się aplikacją umożliwiającą kompleksowe zaplanowanie podróży „od drzwi do drzwi”, umożliwiającą zakup nie tylko biletów kolejowych, ale także autobusowych i lotniczych.
W przyszłości aplikacja ma także posiadać funkcjonalność wynajęcia innych środków transportu, które będą dostępne przy dworcach PKP S.A. – samochodów i rowerów elektrycznych oraz hulajnóg. W planach PKP S.A. jest pilotażowe wdrożenie usługi car-sharingu jeszcze w pierwszej połowie br.
Źródło: PKP