Wprowadzenie na rynek nowego wariantu – bezalkoholowego LECHa Free jest odpowiedzią na zmiany dokonujące się w społeczeństwie. Obecnie segment piwa bezalkoholowego nie jest duży, ale jego rola może wzrastać wraz ze zmianą postaw konsumentów – aktywnym trybem życia, czy częstymi podróżami. Od lata 2004 roku LECH konsekwentnie realizuje swoją wizję: być nowoczesnym polskim piwem, które aktywnie kreuje nowe trendy i może śmiało stawiać czoło konkurentom. Innowacyjność odgrywa istotną rolę we wszystkich przejawach aktywności marki. W ramach tego pojęcia mieści się także poszukiwanie nowych rozwiązań w sferze produktu i opakowań dostosowanych do potrzeb coraz bardziej wymagających konsumentów.
LECH Free zawiera poniżej 0,5% alkoholu objętościowo. Ma wyśmienity smak, co odróżnia go pozytywnie od większości konkurencyjnych produktów bezalkoholowych dostępnych na naszym rynku. Podobnie jak inne produkty Kompanii Piwowarskiej, LECH Free ma długi, bo 6-miesięczny termin przydatności do spożycia.
Występuje w butelkach 0,33l podobnie jak większość piw bezalkoholowych w Europie i na świecie. Bezzwrotna butelka 0,33l z kapslem twist-off jest wygodna zarówno dla konsumenta jak i dla lokali gastronomicznych i stacji benzynowych, w których najczęściej piwo bezalkoholowe jest oferowane.
Opakowania nowego LECHa Free mają nie tylko atrakcyjny wygląd, ale również duże walory ekspozycyjne. Specjalnie zaprojektowany karton zapewnia dobrą widoczność w punkcie sprzedaży. Po otwarciu odgrywa on także rolę tzw. displaya, czyli dodatkowej ekspozycji, natomiast zamknięte kartony można odpowiednio konfigurować, by uzyskać dużą powierzchnię ekspozycyjną przykuwającą uwagę konsumentów.
Kilka dni temu pierwsze butelki LECHa Free opuściły linie produkcyjne poznańskiego browaru, a w kwietniu powinny trafić do znacznej części punktów sprzedaży, zarówno w detalu, jak i gastronomii oraz do wybranych sieci stacji benzynowych.