Bardziej przyjazny i czytelny panel, rozbudowane opcje pomocy i możliwość porównania różnych wariantów ofert. Link4, lider ubezpieczeń direct, uruchomił na swojej stronie internetowej nowy, innowacyjny na polskim rynku typ kalkulatora składek.
Dzięki nowemu kalkulatorowi Link4 możliwe jest wyliczenie oferty ubezpieczeń komunikacyjnych i mieszkaniowych oraz ich bezpośredni zakup online, bez wychodzenia z domu. Wyróżnikiem narzędzia jest rozbudowana pomoc kontekstowa, która pozwala na bieżąco wyjaśnić wszelkie wątpliwości klienta, np. związane z podawaniem przez niego szczegółowych danych niezbędnych do wyliczenia składki. Kalkulator jest przyjazny dla użytkowników witryny, a oferty prezentowane są w przejrzystej formie graficznej.
– Nowe narzędzie powstało w oparciu o wyniki badań oczekiwań użytkowników naszego dotychczasowego formularza wyceny składek. Zwrócili oni uwagę na potrzebę większej przejrzystości prezentowanych danych. Podczas tworzenia kalkulatora korzystaliśmy z najlepszych doświadczeń międzynarodowej grupy ubezpieczeniowej RSA, do której należy Link4. Interaktywne formularze z rozbudowaną pomocą kontekstową wprowadziła ona już wcześniej z sukcesem na rynkach rozwiniętych, na przykład w Wielkiej Brytanii – podkreśla Maciej Marszałek, dyrektor Departamentu e-Business w Link4.
Kolejną nowością jest umożliwienie użytkownikom kalkulatora szczegółowego porównania różnych wariantów ubezpieczeń komunikacyjnych i mieszkaniowych, dostępnych za pośrednictwem internetowego kanału sprzedaży Link4. Pokazywane są trzy pakiety, począwszy od opcji dla oszczędnych (tak zwany pakiet ekonomiczny), poprzez wariant najczęściej wybierany przez naszych klientów (optymalny), a kończąc na wariancie dla wymagających (VIP). Co ważne, potencjalny klient widzi, z czego wynikają różnice pomiędzy poszczególnymi pakietami i jak przekładają się na finalną cenę ubezpieczenia.
– W standardowych kalkulatorach klienci mogą porównać tylko ceny pakietów, a przecież mogą one mieć zupełnie inne zakresy ubezpieczenia. Nasz mechanizm pozwala na jednoczesne porównanie zakresu i ceny polisy. Zależy nam bowiem, by konsumenci świadomie wybierali optymalny dla siebie produkt, zarówno pod względem jego ceny, jak i zakresu – podkreśla Maciej Marszałek.
Źródło: Link4