SURF IT! skierowany jest do ludzi młodych, dynamicznych, ambitnych i świadomych swych wartości. Poza tematyką sportową SURF IT! będzie także propagował styl życia. Redaktor naczelna, Katarzyna Falkowska-Warchoł mówi: „W Polsce jest niewiele tytułów prasowych dotyczących windsurfingu i pochodnych sportów, a jednocześnie coraz więcej osób interesuje się tymi dyscyplinami. Nasze pismo adresujemy właśnie do nich. Przede wszystkim będziemy śledzić postępy i osiągnięcia polskich zawodników oraz prezentować imprezy rozgrywane w naszym kraju. Wiele miejsca poświęcimy także imprezom światowym i prezentacji sylwetek najlepszych zawodników windsurfingu, kitesurfingu i podobnych dyscyplin sportowych. Będziemy oferować bieżącą wiedzę o sprzęcie sportowym, turystyce kwalifikowanej, technice wykonywania tricków, doniesienia z zawodów i imprez, a także – mamy nadzieję – sporą dawkę adrenaliny.”
Wydawcą SURF IT! jest firma Oberon Polska, która wydaje także międzynarodowy magazyn młodzieżowy „Brain Damage”, poświęcony graffiti i sztuce niezależnej. Głównymi środkami finansowania pisma będą wpływy ze sprzedanej powierzchni reklamowej oraz kolportażu. Pismo ma mieć 92 strony, wydawane będzie w kolorze na papierze kredowym, nakładem czternastu tysięcy egzemplarzy, tylko numer pierwszy pilotowy ukaże się w nakładzie sześć tysięcy osiemset pięćdziesiąt egzemplarzy. SURF IT! trafi do dystrybucji poprzez Empik oraz przez sklepy branżowe. Wydawca ustalił cenę magazynu na poziomie 19,90 PLN. Wraz z pierwszym numerem SURF IT! czytelnicy otrzymają płytę VCD z kultowym filmem windsurfingowym „Crackers”. Film lub inny upominek będzie dołączany do każdego numeru SURF IT!