W nowym portalu zastosowano tzw. wizardy, czyli narzędzia, dzięki którym użytkownik portalu może samodzielnie odnaleźć ofertę zaspokajającą jego potrzeby. Wypełniając prosty formularz portal kieruje przedsiębiorcę do strony z odpowiednim produktem. Przygotowane specjalnie dla firm z sektora MSP wizardy pozwalają np. wybrać odpowiedni dla konkretnego klienta Pakiet usług linii EFEKT.
Na stronach www.brebank.pl klienci mogą również wypełnić wnioski (aplikujące o produkt) on-line. Portal został wyposażony w funkcję pozwalającą na zapisanie wniosku w trakcie jego wypełniania i późniejszy powrót do niego, a także automatycznie przypomnienie o zapisanym wniosku.
Nowością portalu korporacyjnego BRE Banku jest również tzw. Podcast, który pozwala na przesyłanie dźwięku przez Internet. Przekaz, w formie pliku dźwiękowego, można odtwarzać na swoim komputerze, odtwarzaczu MP3 lub iPodzie. Idea Podcastu BRE Banku zbliżona jest do programu radiowego, który zawiera serię najważniejszych dla każdej firmy informacji z wybranej dziedziny. Obecnie ze stron www.brebank.pl dostępne są analizy makroekonomiczne. W przyszłości do pobrania będą również informacje dotyczące produktów bankowych, opinie analityków – np. nt. bieżących wydarzeń na rynku kapitałowym i gospodarczym oraz materiały dla dziennikarzy, jak informacje prasowe, wypowiedzi czy wywiady. Pliki można ściągać wprost na pulpit komputera dowolnego użytkownika za pomocą bezpłatnego czytnika kanałów RSS BRE Banku – BREinfo. Program BREinfo jest jednym z pierwszych korporacyjnych czytników RSS w Polsce, który BRE Bank udostępnił bezpłatnie użytkownikom Internetu już w kwietniu 2006 r.
Udogodnieniem dla klientów są także nowy newsletter oraz „ulotka”. Newsletter pozwala na subskrybowanie informacji (z i o BRE Banku) w wybranej przez użytkownika konfiguracji, zaś ulotka umożliwia zbieranie i archiwizowanie wybranych danych z portalu. Informacje na temat zgromadzonych elementów są przechowywane w systemie – użytkownik powracający do portalu ma zawsze dostęp do ostatniej zawartości ulotki.
Uruchomienie portalu służy oczywiście również realizacji celów biznesowych BRE Banku. Udoskonalony kanał internetowy ma pomóc w poszerzeniu bazy klientów i zwiększeniu zyskowności sprzedaży. Przy czym BRE Bank szczególnie liczy na wzrost zainteresowania przedsiębiorstw z sektora małych i średnich przedsiębiorstw – firm innowacyjnych, które są w stanie samodzielnie podejmować decyzje finansowe i oczekują jednocześnie szybkiego dostępu do oferty, prostych procedur i profesjonalnej informacji. Realizację celów biznesowych wspiera również zupełnie nowa szata graficzna portalu BRE Banku.
Portal BRE Banku to także miejsce w sieci, które spaja wizerunek strategicznych spółek Grupy BRE Banku. Z poziomu stron www.brebank.pl dostępne są również informacje o ofercie i działalności takich spółek jak BRE Corporate Finance, Dom Inwestycyjny BRE Banku, BRE Leasing, BRE Bank Hipoteczny, Intermarket Bank AG, Transfinance a.s., Polfactor, Magyar Factor Rt., Centrum Rozliczeń i Informacji CERI, emFinanse, BRE Ubezpieczenia, BRE.locum, Skarbiec Asset Management Holding, Skarbiec TFI, Skarbiec Investment Management, BRE Agent Transferowy, PTE Skarbiec-Emeryturaoraz części detalicznych BRE Banku – mBanku i MultiBanku.
Prace nad nowym portalem korporacyjnym nie kończą się jednak z momentem uruchomienia. Obecna wersja to zaledwie pierwsza faza w realizacji tego projektu.