PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNowy serwis WSB – case study

Nowy serwis WSB – case study

Wiadomości 20.02.2013 (12:05)

Nadrzędną koncepcją, wokół której powstał projekt nowej odsłony serwisu www.wsb.pl, jest precyzyjna segmentacja jego odbiorców. Takie podejście pozwoliło połączyć cel biznesowy WSB z optymalnym zaspokojeniem potrzeb grupy docelowej uczelni. Konwersja serwisu WWW została skutecznie zwiększona , przy jednoczesnym wzroście współczynnik a zadowolenia jego użytkowników.

Rysunek – Źródło: wsb.pl


Tło projektu


Wyższe Szkoły Bankowe to grupa  renomowanych  niepublicznych uczelni biznesu, założonych przez Centrum Rozwoju Szkól Wyzszych TEB Akademia sp. z o.o. W skład grupy wchodzi  13 uczelni w całej Polsce. Symetria zostala wybrana przez firmę TEB Akademia do wspólpracy przy projekcie wymiany 14 witryn Wyższych Szkól Bankowych, odpowiadajac za opracowanie funkcjonalnosci witryny, badania oraz przygotowanie layoutów graficznych, uwzgledniajacych nową linię graficzną WSB.  Wsród celów postawionych przed nowotworzonym serwisem uwzgledniono zwiększenie konwersji, zaspokojenie potrzeb informacyjnych grup docelowych  oraz eliminację błędów z obszaru usability.

„W projekcie chcieliśmy położyć bardzo silny nacisk na usability tworzonych stron. Za  punkt wyjscia obralismy oczekiwania uzytkownika” – komentuje Roman Kordus Menedzer ds. E-marketingu, Centrum Rozwoju Szkól Wyzszych TEB Akademia Sp. z o. o.

Użytkownik i jego potrzeby


Przystepując do projektu specjalisci Symetrii postawili sobie za cel zbadanie i poznanie opinii użytkowników odnośnie pierwotnej wersji serwisu WSB, za pomocą badań online.  Po zapoznaniu sie z potrzebami odbiorców oraz analizie benchmarkingowej prezentujacej najnowsze trendy w tworzeniu stron www, przystapiono do wykonania interaktywnego prototypu serwisu, który pozwolił na przeprowadzenie badań usability.

Rysunek 2 – Źródło: wsb.pl

„Projektując funkcjonalność nowego serwisu internetowego Wyższej Szkoły Bankowej zamiast prezentacji szerokiego wachlarza treści dostępnej w serwisie, skupilismy sie na zadaniu mu podstawowego pytania: >” – mówi Jacek Samsel, Senior UX Specialist, Symetria.

Badania te umożliwily wykrycie i wyeliminowanie problemów zwiazanych z funkcjonalnością serwisu oraz potwierdziły celowość obranej strategii skupienia sie na potrzebach poszczególnych grup użytkowników. W ich trakcie, założenia projektowe mogły zostać zrewidowane, co pozwolilo ustrzec  sie błędów, które gdyby zostały wykryte dopiero po wdrożeniu, mogły okazać się trudnymi i kosztownymi do usunięcia. Prototypy serwisu zostały nastepnie poddane testom obejmującym badania klasyczne. Kolejnym krokiem było stworzenie szaty graficznej, którą poddano badaniom typu eye tracking i opracowanie szablonów HTML.

Realizacja

W oparciu o informacje zgromadzone na temat potrzeb użytkowników stworzono 14 witryn Wyższych Szkół Bankowych, zaprojektowanych zgodnie z najnowszymi trendami usability i user experience. Struktura funkcjonalna stron została wyraźnie podzielona i dostosowana dla poszczególnych kategorii odbiorców serwisu tj. kandydatów, studentów, absolwentów, pracodawców oraz środowisko akademickie. Rozwiązanie to pozwala w precyzyjny sposób dopasować prezentowaną treść do potrzeb danego segmentu użytkowników, co znacząca poprawia konwersję serwisu.

Rysunek 3 – Źródło: wsb.pl

W efekcie powstały witryny funkcjonalne i innowacyjne, wyznaczające trendy w budowie stron WWW dla szkół wyższych.

„Układ jest przejrzysty, a kolorystyka przyjemna dla oka. Całość nie jest przeładowana treścią, co stanowi duży atut. Bardzo podoba mi sie grupowanie. Dzieki temu łatwo i szybko można odnaleźć szukane informacje” – komentuje Patryk Szablewski, II rok studiów I stopnia, kierunek Zarzadzanie, Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu.

„Nadrzędnym celem, który sobie stawialiśmy w tym projekcie był wzrost ilości zapisów online na studia, lepszy dostęp do kluczowych informacji oraz wzrost ogólnego zadowolenia korzystania z serwisu www. Z dużą satysfakcja mogę powiedzieć, ze witryny stworzone w ramach projektu w pelni realizuja zalozone cele” – mówi Roman Kordus Menedzer ds. E-marketingu, Centrum Rozwoju Szkól Wyzszych TEB Akademia Sp. z o. o.

Efekty – weryfikacja założeń w praktyce

Stworzone witryny doskonale radzą sobie z realizacją stawianych im celów. Wdrożenie nowych serwisów internetowych dla wszystkich uczelni tworzących grupę WSB, umożliwiło realny wzrost konwersji. Dzięki strukturze uwzględniającej segmentację treści dla poszczególnych grup odbiorców, ścieżka dotarcia do kluczowych informacji znacznie się skróciła. Jak wynika z badań prowadzonych wśród użytkowników nowego serwisu wskaźnik NPS (Net Promoter Score), rozumiany jako wzrost zadowolenia z korzystania z serwisu www wzrósł w porównaniu z poprzednimi witrynami.

/Symetria.pl

2013-02-20
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców