Wszystko zaczęło się w 1996r od Amazon.com od tego czasu amerykański internet, integrował działania marketingowego i stymulacje sprzedaży, poprzez łączenie się witryn na zasadach afiliacji. Adriatyk.com.pl to pierwszy polski touroperator turystyki wyjazdowej, który wyszedł z propozycją afiliacyjną na polski rynek internetowy.
Model współpracy polega na tym, że właściciel serwisu internetowego zawiera kontrakt z drugim renomowanym serwisem internetowym w celu promowania i sprzedaży swoich produktów np. usług turystycznych. W przypadku touroperatora prowizja dla portalu przystępującego należy do najwyższych w branży turystycznej. Rezerwacja i płatność przez internet minimalizują koszty obsługi biurowej a afiliacja z touroperatorem wyklucza pośredników i ich prowizję – podkreśla, Martyna Fon
Afiliacja to stworzenie systemu bliźniaka do pierwowzoru. W przypadku Adriatyku jest to rozbudowany sklep internetowy z możliwością rezerwacji i płatności on-line.
Serwisy, które zdecydowały się na tego typu współpracę, mają dodatkowe źródło przychodów, a internauci mogą nie tylko zapoznać się z produktem, ale i od razu go kupić.
Serwis Adriatyk.com.pl nawiązał współpracę w systemie afiliacyjnym z największymi polskim portalami: ONET, WP, Interia, GERY.
Od połowy maja prężnie rozwijamy gałąź programu afiliacyjnego tzw. „bonus marketing” – mówi Martyna Fon. Wśród naszych partnerów znajdują się banki: BPH, CitiBank, BZWBK, mBank. Dzięki programowi afiliacyjnemu mogą zaproponować swoim klientom atrakcyjne rabaty na wakacje z touroperatorem Adriatyk.
Mimo, ze serwis zosta laureatem V edycji konkursu Teraz Internet – Martyna Fon, PR Manager, już zapowiada kolejne zmiany i dalszy rozwój serwisu. Już teraz możliwe jest przystąpienie do programu, afiliacyjnego przez osoby fizyczne, z którymi podpisywać będziemy umowy o dzieło. Niezbędna będzie weryfikacja strony, na której mielibyśmy umieścić swoją, wyszukiwarkę ofert. W ostatnim czasie zmieniliśmy algorytm działania naszego sklepu internetowego. Teraz jest jeszcze szybszy. Wyszukiwanie ofert jest intuicyjne a sama nawigacja od znalezienia oferty do płatności bardzo prosta. To udoskonalenie było możliwe m.in. dzięki pracy naszego ponad 20 osobowego zespołu.