Wiosną 2013 roku, cykl rozgrywek WTA ponownie zagości w Polsce: w katowickim Spodku. W dniach 6-14 kwietnia najlepsze profesjonalne tenisistki zagrają w turnieju BNP Paribas Katowice Open. BNP Paribas jako sponsor tytularny nowego turnieju będzie wspierać jego rozwój przez najbliższe cztery lata (2013-2016).
Grupa BNP Paribas, związana z tenisem od 40 lat, jest największym sponsorem tego sportu na świecie. Poprzez sponsoring nowego turnieju WTA Grupa potwierdza swoje przywiązanie do wartości promowanych w tenisie, a także podkreśla zaangażowanie w rozwój swojej działalności na rynku polskim.
– Jako sponsor tytularnyBNP Paribas Katowice Open, przyczyniamy się do popularyzowania tenisa w Polsce, a jednocześnie wzmacniamy rozpoznawalność naszej marki. Dzięki współpracy BNP Paribas z międzynarodowymi organizacjami tenisowymi, coraz więcej osób w Polsce może podziwiać ten wspaniały sport –mówi Frederic Amoudru, prezes zarządu BNP Paribas Banku Polska.– Jestem pewien, że wszystkie zawodniczki BNP Paribas Katowice Open mogą liczyć na ciepłe przyjęcie przez polskich fanów tenisa, który ostatnio dzięki sukcesom naszych gwiazd staje się coraz bardziej popularny.
Związek BNP Paribas i tenisa to dużo więcej niż sponsoring – to trwały element budujący wizerunek marki BNP Paribas na całym świecie i prawdziwa pasja do sportu, który stał się częścią tożsamości marki.
BNP Paribas obchodzi w 2013 roku czterdziestą rocznicę pierwszego kontraktu sponsorskiego związanego z tenisem. W roku 1973 Francuska Federacja Tenisowa zamierzała zbudować loże dla honorowych gości turnieju wielkoszlemowego Rolanda Garrosa. Zwróciła się do BNP o wsparcie finansowe tego projektu, w zamian oferując zamieszczenie logo BNP na banerach wokół kortów. Dziś możemy je oglądać na kortach zarówno wielkiego, jak i małego formatu.
BNP Paribas angażuje się w sponsoring tenisa, zarówno zawodowego jak i rozgrywanego przez niepełnosprawnych sportowców na wózkach. Logo BNP Paribas pojawia się na kortach turniejów wielkoszlemowych, a także w szkółkach tenisowych czy rodzinnych klubach.
Ta długotrwała więź BNP Paribas z tenisem miała duże znaczenie dla budowania wizerunku grupy. Na tyle silne, że posługuje ona się hasłem „We are tennis”. Wynika to z faktu, iż grupa angażuje się w rozwój tenisa jako dyscypliny sportowej i to na wszystkich poziomach: rozgrywek profesjonalnych, takich jak Roland Garros, BNP Paribas Masters, Fed Cup by BNP Paribas i Davis Cup by BNP Paribas, rozgrywek amatorskich i juniorów (Junior Davis Cup and Junior Fed Cup by BNP Paribas) oraz tenisistów niepełnosprawnych (NECWorld Tour, Invacare World Team Cup). Efektem tych działań jest również portal wearetennis.com uruchomiony po to, by każdy mógł stać się obywatelem tenisowego świata BNP Paribas.
Również w Polsce BNP Paribas angażuje się w wydarzenia tenisowe. W ubiegłym roku BNP Paribas Bank był sponsorem strategicznym turnieju ITF Mens Circuit w Bydgoszczy oraz sponsorem tytularnym turnieju kadetów BNP Paribas Tomaszewski Cup. Bank angażuje się także w turnieje tenisowe integrujące polskie środowisko biznesowe: Business Cups. W tym roku po raz kolejny będziemy dopingować rozgrywki polskiej drużyny o Puchar Davisa: na początku lutego we Wrocławiu Polska zmierzy się ze Słowenią.
BNP Paribas Bank Polska SA
