Lipcowe badanie przekazów o branży PR objęło 80 materiałów; 16 z nich dotyczyło informacji o promocji Polski – temat ten okazał się równie atrakcyjny, jak propagowanie narzędzi doskonalących warsztat PR-owców. Większość przekazów o branży PR miała neutralny wydźwięk – 83%. Tylko 1% stanowiły materiały negatywne, a 16% – pozytywne.
Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (53% tekstów) oraz poświęcone tematyce biznesowej (21%). Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR na pierwszym miejscu znajduje się Gazeta Wyborcza, która opublikowała 8 artykułów związanych z PR. W lipcu odnotowano 19 pojedynczych publikacji. 14 informacji o tematyce public relations pochodzi ze stacji telewizyjnych, a tylko 1 ze stacji radiowej.
Liczba informacje o PR w podziale na miesiące (wrzesień 2004 – lipiec 2005).
W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 56 przekazów. Nieprzypadkowo wśród osób najczęściej wzmiankowanych w kontekście PR znajduje się Andrzej Kozłowski z Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Marta Nowicka z agencji First PR, która wypowiadała się na temat promocji Polski. Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR firm, organizacji i instytucji dziewięć razy cytowano właśnie Polską Organizację Turystyczną. Natomiast w przypadku agencji PR, pierwsze miejsce zajęła agencja First PR (tabele 1, 2 i 3).
Tabela 1. Najczęściej cytowane / wzmiankowane osoby w kontekście PR
Tabela 2. Najczęściej wzmiankowane w kontekście PR firmy, organizacje, instytucje
Tabela 3. Najczęściej wzmiankowane agencje PR