PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościOddziały nadal strategiczne dla banków

Oddziały nadal strategiczne dla banków

Wiadomości 26.10.2011 (13:01)

Aż 47% Polaków posiadających konto w banku wciąż uważa, że są sprawy, które można załatwić tylko w oddziale, dla 28% liczy się osobisty kontakt z doradcą, a dla 84% ważne w placówkach jest przyjazne i wygodne wnętrze – wynika z badań opinii społecznej przeprowadzonych przez GfK Polonia na zlecenie Banku BPH.

W odpowiedzi na potrzeby Polaków oraz przyjmując strategiczne założenia  dotyczące wpływu nowej aranżacji oddziałów na wzrost sprzedaży, Bank BPH otwiera innowacyjne placówki. Otwarcie w Warszawie zostało połączone z akcją mającą na celu wspieranie przedsiębiorczości wśród kobiet, pod nazwą Dni Kobiety w Świecie Finansów.

Dlaczego Polacy wolą dokonywać transakcji w oddziałach?

Mimo bardzo dynamicznego rozwoju bankowości elektronicznej i skłonności do załatwiania jak największej liczby spraw za pośrednictwem Internetu, placówki bankowe nadal stanowią ważny punkt kontaktu klienta z bankiem. Z naszych doświadczeń wspartych badaniem wynika, że odziały są ważne dla klientów i strategiczne dla sprzedaży oraz wizerunku banku – mówi Grzegorz Jurczyk, Wiceprezes Zarządu Banku BPH, odpowiedzialny za Pion Sprzedaży. – Zakładamy, że  innowacyjna aranżacja naszych placówek pozwoli nam przyciągać więcej klientów i zwiększyć sprzedaż, szczególnie takich produktów, jak kredyty gotówkowe, konta osobiste czy karty kredytowe.

Aż 47% osób posiadających konto bankowe uważa, że są sprawy, które można załatwić tylko  w oddziale – takiego zdania jest więcej mężczyzn niż kobiet. Również nieco więcej Polaków niż Polek (32% do 24%) załatwia sprawy w placówce, ponieważ wolą bezpośredni kontakt z doradcą. 19% badanych deklaruje brak zaufania do bankowości internetowej.

Placówki banku najczęściej odwiedzane są w celu dokonania operacji w kasie – wpłata/wypłata gotówki (62%). Klienci przychodzą do oddziału także po informacje na temat produktów bankowych (9%) oraz aby zrobić przelew (10%). 

Czego oczekują Polacy od placówek bankowych?

Prawie połowa respondentów deklaruje, że podczas wizyty w oddziale najbardziej przeszkadzają im kolejki i długi czas oczekiwania. Dla 93% respondentów zdecydowanie ważna lub ważna jest gwarancja prywatności podczas załatwiania spraw. Elektroniczny system porządkowania kolejki ważny jest dla 85% osób. Przyjazne i wygodne wnętrze jest istotne dla 84% badanych, przy czym jako bardzo ważne określają je częściej kobiety.

W odpowiedzi na oczekiwanie klientów

Oddział Banku BPH w nowej aranżacji, zgodnej z oczekiwaniami klientów, został otwarty przy al. Jana Pawła II 35 w Warszawie. Modyfikacje zapewniają komfort, ułatwiają orientację w przestrzeni placówki i pomagają oszczędzać czas. Loże konsultacyjne gwarantują prywatność, a strefa samoobsługowa pozwala na przeprowadzenie samodzielnie szybkich transakcji. Dzięki elektronicznemu systemowi porządkowania kolejki klienci nie muszą stać w „fizycznej” kolejce, a czas oczekiwania mogą spędzić np. czytając – dobrze zaopatrzona biblioteczka zawiera nie tylko publikacje z zakresu finansów, ale także czasopisma. Klienci, którzy odwiedzą placówkę banku z dzieckiem, znajdą  dla niego zajęcie dzięki zestawowi zabawek edukacyjnych dla dzieci.
   
Inauguracja akcji Dni Kobiety w Świecie Finansów

Otwarcie innowacyjnego oddziału to jednocześnie inauguracja Dni Kobiety w Świecie Finansów – akcji mającej na celu wspieranie przedsiębiorczości wśród kobiet. W dniach 26-28 października do dyspozycji kobiet w nowej placówce Banku BPH przy al. Jana Pawła II 35  będą ekspertki kampanii „Kobieta w świecie finansów”, które udzielą konsultacji z dziedziny finansów i przedsiębiorczości. Dr Ewa Lisowska z SGH będzie rozmawiała z kobietami o tym jak osiągnąć sukces w biznesie i jak przezwyciężyć tzw. szklany sufit. Malwina Faliszewska z Banku BPH udzieli wskazówek jak rozmawiać z dziećmi o finansach, a Małgorzata Romaniuk, Dyrektor Zarządzający Obszarem Operacji Ryzyka Hipotecznego, pomoże kobietom rozwinąć umiejętności negocjacyjne, również w kontekście ewentualnych rozmów z wierzycielem.

– Wierzę w potencjał Polek. Dlatego razem z Bankiem BPH już od blisko czterech lat staramy się dostarczać im wiedzy i praktycznych narzędzi, dzięki którym mogą coraz pewniej czuć się w świecie finansów – mówi dr Ewa Lisowska, ekspertka kampanii. – Dni Kobiety w Świecie Finansów to nasza kolejna  inicjatywa i cegiełka do rozwoju przedsiębiorczości kobiet.

Szczegółowe informacje na temat Dni Kobiety w Świecie Finansów dostępne są na stronie projektu edukacyjnego „Kobieta w świecie finansów” – www.finansekobiet.org.pl.

Prosimy o podawanie źródła (GfK Polonia dla Banku BPH) przy wykorzystywaniu podanych w informacji wyników badania.

* Badanie realizowane przez GfK Polonia metodą wywiadu bezpośredniego face-to-face wspomaganego komputerowo (CAPI) na zlecenie Banku BPH na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1000 osób w wieku 15 lat i więcej w październiku 2011 r.

Źródło: Bank BPH

analizy bph oddziały 2011-10-26
Redakcja PRNews.pl
Tagi: analizy bph oddziały

Sprawdź także:

a 0 Funkcjonowanie systemów rozliczeniowych w dzień wolny od pracy
18.06.2025 (08:28)

Funkcjonowanie systemów rozliczeniowych w dzień wolny od pracy

Czwartek 19 czerwca to dzień wolny od pracy, co oznacza, że system rozliczeniowy Elixir, obsługujący przelewy …

a 0 Alior Bank sfinansuje termomodernizację przedsiębiorstw w województwie podlaskim
18.06.2025 (08:27)

Alior Bank sfinansuje termomodernizację przedsiębiorstw w województwie podlaskim

Alior Bank udostępnił pożyczkę termomodernizacyjną dla mikro i małych przedsiębiorstw z województwa podlaskiego. …

a 0 Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon
16.06.2025 (18:21)

Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon

Wedbush Financial Services (WFS), grupa kapitałowa świadcząca usługi finansowe i spółka-matka Wedbush Securities …

a 0 OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią
16.06.2025 (18:17)

OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią

Średnia cena obowiązkowego ubezpieczenia OC w Polsce w drugim kwartale 2025 roku wyniosła 674 zł. To niemal …

a 0 Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance
16.06.2025 (18:14)

Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance

Insurtech Balcia Insurance zapytał przedstawicieli pokolenia Z, jaki jest ich stosunek do ubezpieczeń, a także …

a 0 Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”
16.06.2025 (18:09)

Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”

Bank Credit Agricole zdobył 96 proc. punktów, dzięki czemu znalazł się na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, …

PRNews.pl

Zobacz również

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

41,5 mln kont osobistych prowadziły na koniec…

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Bankowcy nie mogą narzekać na brak klientów.…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców