PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PROdmienne wrażenia pracodawców i kandydatów

Odmienne wrażenia pracodawców i kandydatów

Marketing i PR 04.11.2013 (13:38)

Zdecydowania większość firm (73%) uważa, że dba o relacje z kandydatami, podczas gdy w opinii większości kandydatów (68%) pracodawcy nie przywiązują wagi do przyjaznej rekrutacji i nie interesują się ich opiniami – to najważniejszy wniosek, jaki płynie z pierwszego w Polsce badania Candidate Experience. Badanie zostało przeprowadzone z inicjatywy Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji.

Wyniki jedynego do tej pory w Polsce badania, w którym poruszono kwestię przyjaznej rekrutacji w firmach i oczekiwań kandydatów w tym względzie, przedstawiono podczas pierwszego spotkania członków Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji.

Firm, które chcą promować dobre praktyki w rekrutacji jest już 52 i z dnia na dzień ich liczba się zwiększa. – Koalicja ruszyła tuż przed wakacjami i to, co nas niezmiernie cieszy, to zainteresowanie inicjatywą i zaangażowanie firm, które do niej przystąpiły. Z jednej strony chcą one chwalić się swoimi osiągnięciami na polu Candidate Experience i udoskonalać swoje praktyki, z drugiej widzą konieczność promowania wysokich standardów w tym zakresie i namawiania innych pracodawców do bycia otwartym się na potrzeby kandydatów – mówi Marcin Sieńczyk, dyrektor zarządzający firmy eRecruitment Solutions, która jest pomysłodawcą Koalicji. Jak pokazują wyniki badania i debata członków Koalicji, jest jeszcze wiele do zrobienia w tym obszarze.

Pracodawcy za mało przyjaźni

Z badania wynika na przykład, że choć większość firm uważa, że dba o relacje z kandydatami, to tylko 45% z nich wskazało, że zawsze potwierdza kandydatom otrzymanie ich aplikacji. Z kolei informacje o przebiegu rekrutacji najczęściej wysyłane są tylko do osób, które otrzymały zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną – tak deklaruje 64% respondentów. To pokazuje, że potrzeby reszty aplikujących nie są dla nich istotne. Ogromna większość, bo 7 na 10 badanych pracodawców nie podtrzymuje kontaktu z kandydatami, którzy nie przeszli do finalnego etapu, a tylko zachowuje ich dane w bazie. – Takie działanie, a w zasadzie jego brak, może mieć negatywne skutki w przyszłości, kiedy sytuacja na rynku pracy czy w danej branży będzie mniej sprzyjająca dla firm – uważa Marcin Sieńczyk.

Firmy nie są też szczególnie zainteresowane tym, jak kandydaci oceniają procesy rekrutacyjne w ich firmach. Co piąta firma nie widzi potrzeby badania ich opinii, a 4 na 10 pyta kandydatów o ich wrażenia, ale tylko raz na jakiś czas. Pracodawcy nie są też zbyt skłonni, by postawić się w roli kandydata i samemu sprawdzić, jak wygląda proces rekrutacyjny w ich firmie.

Największa grupa pracodawców (64%) sprawdza publikowane przez siebie oferty pracy, ale już tylko niespełna połowa weryfikuje informacje zawarte w firmowej zakładce Kariera, a zaledwie 37% z nich próbowało aplikować na własne ogłoszenie za pośrednictwem formularza rekrutacyjnego.

Kandydaci wymagający

Deklaracje firm nie pokrywają się z tym, co mówią o procesach rekrutacji przebadani kandydaci. Ci w większość uważają, że firmy nie dbają o ich potrzeby w tym względzie. Oczekują natomiast przede wszystkim tego, że pracodawcy będą się z nimi komunikować, by wiedzieli, jaki jest ich status w procesie rekrutacji (zadeklarowało tak 77% z nich). Równie ważne jest dla nich to, by firmy dawały im informację zwrotną, dlaczego nie dostali pracy i jakich kompetencji im brakuje. Jak wynika z badania, aż 73% kandydatów nigdy nie zostało poinformowanych, dlaczego nie zostało przyjętych i co powinni poprawić, by móc starać się o pracę na podobnym stanowisku w przyszłości – To oczywiście wyzwanie dla rekruterów, bo jak wynika z dyskusji członków Koalicji, często po prostu trudno udzielić szczegółowej informacji zwrotnej na temat kompetencji kandydatów, jeśli w procesie rekrutacyjnym uczestniczy kilkaset albo nawet kilka tysięcy osób – ocenia Julia Matulewicz, ekspertka eRecruitera, zajmująca się zagadnieniem Candidate Experience. – By ograniczyć liczbę kandydatów niespełniających potrzeb firmy, warto dobrze przygotować komunikację z potencjalnymi pracownikami (np. poprzez zakładkę Kariera), by już na samym początku procesu rekrutacji byli oni świadomi, jak wygląda kultura organizacyjna firmy i jakie wymagania ma pracodawca – dodaje.

Ponad połowa badanych kandydatów (56%) uważa, że przejawem przyjaznej rekrutacji byłoby umieszczanie informacji o wynagrodzeniu w ofercie pracy. Tym oczekiwaniom zdaniem członków Koalicji może być jednak trudno sprostać, bo w Polsce ta kwestia jest uwarunkowana przede wszystkim kulturowo. Pewnym rozwiązaniem mogłoby być stosowanie swego rodzaju filtrów w formularzach rekrutacyjnych. Kandydat już na pierwszym etapie rekrutacji mógłby zaznaczyć, jakie są jego oczekiwania finansowe, co dałoby rekruterowi pogląd czy rekrutacja ma szanse zakończyć się pomyślnie.

Wyniki badania pokazują, że jest jeszcze wiele zrobienia w temacie przyjaznej rekrutacji, by firmy znalazły rozwiązania spełniające oczekiwania kandydatów. – Naszym zdaniem ta rozbieżność wynika przede wszystkim z tego, że pracodawcom wydaje się, że wystarczy wysłać informację zwrotną o dotarciu aplikacji kandydata, by być odbieranym, jako firma przyjazna kandydatom. Oczywiście cieszy nas fakt, że wiele firm dostrzega już taką potrzebę i robi chociaż ten pierwszy krok, ale jak się okazuje dla kandydatów to za mało. Jest to pole do dalszej pracy dla naszej Koalicji – mówi Marcin Sieńczyk.

eRecruitment Solutions

2013-11-04
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców