Nowy układ serwisu został ustalony po przeprowadzeniu gruntownych analiz funkcjonalności a także ankiet wśród użytkowników portalu eGospodarka.pl. Zmiany w wyglądzie serwisu mają na celu nie tylko jego „odświeżenie”, ale też wyjście naprzeciw opiniom zgłaszanym przez użytkowników serwisu. Zarówno kolorystyka jak i układ strony poprawiają jej czytelność, upraszczają nawigację i sprawiają, że poruszanie się po niesłychanie bogatych zasobach serwisu jest łatwe nawet dla osoby odwiedzającej witrynę eGospodarka.pl po raz pierwszy. Nowa wersja serwisu została zaprojektowana w ten sposób, by już ze strony głównej był dostęp do dużej części zawartości portalu oraz do aktualności. Spowodowało to konieczność takiego zaplanowania strony, by przy bogatszej zawartości poprawić jeszcze czytelność.
– eGospodarka.pl to serwis dla ludzi, którzy nie mają zbyt wiele czasu na poszukiwania potrzebnych im informacji, dlatego bardzo istotna jest czytelność poszczególnych stron oraz łatwa nawigacja po całym serwisie. Udało się to nam uzyskać dzięki zastosowaniu wyrazistej a jednocześnie stonowanej kolorystyki, precyzyjnego i wyraźnego oddzielenia sekcji oraz ułatwiającego intuicyjną nawigację pogrupowania poszczególnych narzędzi. W podobny sposób przygotowane zostały podstrony serwisów składających się na cały portal eGospodarka.pl – mówi Beata Szkodzin, wydawca eGospodarka.pl.
Twórcą projektu graficznego jest młody, utalentowany warszawski grafik Michał Duszczyk. Łącznie ze zmianą wyglądu serwisu, twórcy portalu zdecydowali się również na rewitalizację „znaku rozpoznawczego” serwisu czyli logo portalu.
– Rewitalizacja to inaczej mówiąc modernizacja, przeprojektowanie, odmłodzenie znaku. Zdecydowaliśmy się na skorygowanie naszego logo, aby poprawić jego czytelność i jeszcze bardziej wyeksponować nazwę serwisu eGospodarka. Dobre logo winno odznaczać się prostotą graficzną kształtu idącą w parze z efektywnym przekazem idei. Wszystko po to, aby klient identyfikował firmę na pierwszy rzut oka – mówi Beata Szkodzin.
Rewitalizację logo przeprowadziła profesjonalna pracownia projektowania graficznego ALW GRAFIK – od wielu lat zajmująca się projektowaniem logo i logotypów.
– W starym logo umieszczenie elementu graficznego z literami „eG” jako początek słowa „eGospodarka” spowodowało pogorszenie czytelności pełnej nazwy a co za tym idzie pogorszenie łatwego zapamiętania. Zmiana polegała na skorygowaniu wzajemnego usytuowania sygnetu [znaku graficznego] i logotypu [tekstu]. Wprowadzenie w logotypie pełnej nazwy pozwoliło uzyskać większą czytelność i lepsze wyeksponowanie nazwy serwisu – mówi Andrzej-Ludwik Włoszczyński z pracowni ALW GRAFIK, twórca odnowionego logo.
Na poprawieniu wyglądu serwisu i nawigacji po nim oraz rewitalizacji logo proces doskonalenia witryny jednak się nie zakończy. Twórcy serwisu już anonsują dalsze zmiany w strukturze i zawartości portalu.