Gwarancja szybkiej wypłaty odszkodowań z ubezpieczeń mieszkań i domów to zobowiązanie Avivy wobec klientów zawierających umowy począwszy od czerwca tego roku. Odszkodowania zostaną wypłacone w ciągu 10 dni roboczych od daty zgłoszenia szkody – lub ubezpieczyciel zwróci wpłaconą składkę.
Aviva włączyła do ubezpieczeń mieszkań i domów Mój Apartament, Moja Rezydencja i W domu rozwiązanie, które ułatwia życie klientom. Od dnia zgłoszenia szkody zaczyna „bić zegar” i likwidatorzy Avivy mają 10 dni roboczych na wypłatę odszkodowania. Jeśli firma nie dotrzyma terminu, ma obowiązek – oprócz odszkodowania – zwrócić klientowi składkę wpłaconą w ramach danej umowy. Jeśli niezbędne jest uzyskanie dodatkowej dokumentacji, której nie można było pozyskać na etapie zgłoszenia lub oględzin, odszkodowanie zostanie wypłacone w ciągu 5 dni po dopełnieniu tej formalności.
Szkody można zgłaszać telefonicznie, a dokumentację przekazać mailem.
Klienci zgłaszający szkody często obawiają się, że oznacza to „drogę przez mękę” formalności i długi czas oczekiwania na odszkodowanie. Mamy dla nich dobrą wiadomość – zobowiązujemy się do wypłaty w ciągu 10 dni od zgłoszenia szkód z ubezpieczeń mieszkań i domów. Przyspieszamy likwidację szkód najczęściej zgłaszanych przez klientów, na przykład zalań spowodowanych opadami deszczu, zniszczeń wskutek opadów gradu czy działania wiatru. Nie komplikujemy życia klientom i sobie. Gdy to możliwe, wypłacamy odszkodowania znacznie szybciej niż w określonym przez ustawę terminie 30 dni – mówi Grażyna Sudzińska-Amroziewicz, wiceprezes Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń Ogólnych.
Gwarancja szybkiej wypłaty dotyczy co do zasady szkód ze wszystkich ryzyk, więc podlegają jej najczęściej zgłaszane szkody, powstałe na skutek zdarzeń pogodowych takich jak opady deszczu, grad czy działanie wiatru. Regulamin jasno określa wyłączenia, m. in. limit wysokości odszkodowania (10 000 zł) oraz niektóre przyczyny powstania szkody (np. pożar).