Jeszcze do niedawna jeżeli ktoś powiedziałby mi, że Bank Pocztowy będzie liczył się w walce o klienta bankowego, pomyślałbym, że chyba stara się tam o pracę i robi już sobie dobry grunt, albo nigdy nie miał do czynienia z instytucją Poczta Polska. To niemożliwe – tak brzmiałby moje słowa. I co się stało od tamtej pory ? Dziś mam zupełnie inne spojrzenie na ten temat i jestem pełen podziwu na działania Pocztowego na rynku finansowym.
To co jeszcze do nie tak dawno było wizytówką Banku, czyli bardzo duże kolejki, niezadowoleni klienci, wieczne reklamacje i wszech obecne niezadowolenie z każdej usługi tej instytucji dziś pomału odchodzi w zapomnienie. Szlagierem tamtego roku był słynny spot reklamowy „dowód-gotówka, dowód-gotówka” i to właśnie potwierdzało kierunek i pozycję jaką objął Bank Pocztowy na polskim rynku usług finansowych. Typowy odbiorca jakim jest klient kredytowy, wiedział, że jeżeli potrzebuje gotówki, mógł zawsze podejść na pocztę i złożyć wniosek o kredyt gotówkowy. I tak pewnie jest nadal, z tym że na odległość widać jak Pocztowy próbuje zmieniać swój wizerunek, banku uniwersalnego i trzeba przyznać, robi to dobrze.
Bardzo czytelna i dobrze przygotowana oferta depozytowa, która pozwala na ściągnięcie oszczędności rodaków z rynku. Zarówno konto oszczędnościowe jak i lokaty depozytowe o stałym i zmiennym oprocentowaniu charakteryzuję się bardzo dobrym wyróżnikiem wśród ofert banków konkurencyjnych. Dobrze wyważona oferta kredytów gotówkowych, samochodowych jak również zintensyfikowane działania propagujące kredyt hipoteczny i wprowadzenie specjalnego kredytu w programie „Rodzina na swoim” stawia Bank Pocztowy w bardzo mocnej pozycji wobec podobnych instytucji finansowych.
Największym zaskoczeniem dla mnie jest przygotowana oferta kont osobistych, która świadczy o najwyższym profesjonalizmie osób odpowiedzialnych za ten produkt w strukturach banku. Pocztowy, który dzięki obecności listonoszy, mógłby bez wątpienia zrobić największy przyrost otwartych rachunków osobistych w Polsce poszedł niełatwą drogą, skrojenia bardzo dobrego i odpowiednio dopasowanego konta do części klientów, na którym im dzisiaj najbardziej zależy. „Konto Nestor” i „Konto standard” to w chwili obecnej dwa z najwyżej ocenianych kont w odpowiednio skierowanych segmentach dla klientów indywidualnych. Prostota oferty, a zarazem przejrzystość i szeroka gama usług w ramach pakietu kont ( bezpłatne wypłaty ze wszystkich bankomatach w kraju ) pokazuje bardzo duże możliwości jakie można osiągnąć za pomocą tych ROR’ów.
Oprócz przejrzystej i konkurencyjnej oferty, nie sposób nie zauważyć działań PR’owych jakie Bank podejmuje chociażby w sieci, po przez obecność na portalach społecznościowych typu social lending takich jak blip, czy flaker.pl. Chęć rozmowy i otwarcie się na sugestie użytkowników z pewnością mogą przynieść więcej korzyści bankowi, a niżeli miały by zaszkodzić. Z wielką przyjemnością, będę obserwował dalsze poczynania Banku Pocztowego, wierząc iż może on stać się dobrym przykładem dla podobnych tego typu instytucji bankowych działających w naszym kraju.
Źródło: Finansosfera.pl