Organizatorzy skorzystali z doświadczeń osób i firm, z którymi stale współpracują. Wynika z nich, że biuletyny firmowe kierowane do pracowników czy klientów firmy należą do najczęściej wykorzystywanych narzędzi komunikacyjnych. Mimo olbrzymiego zróżnicowania merytorycznego, edytorskiego i warsztatowego łączy je jedno – wiele można w nich udoskonalić i ulepszyć. Dlatego w programie TUBY 2005 poza wykładami przewidziano wiele zajęć praktycznych. W drugim dniu podczas warsztatów, uczestnicy podzieleni na grupy, będą przygotowywać Biuletyny Marzeń. W trzecim, opcjonalnym dniu, zaplanowano trzy równoległe panele zajęć dla wszystkich chętnych, którzy chcą doskonalić specjalistyczne umiejętności związane z przygotowywaniem i obrabianiem materiałów ilustracyjnych, DTP, umiejętność pracy z tekstem i językiem polskim. Zajęcia TUBY poprowadzą m.in.: dr Katarzyna Kłosińska, językoznawca, sekretarz naukowy Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN, Teresa Kruszona, odpowiedzialna za język „Gazety Wyborczej” oraz Robert Wawrzeń, specjalista prawa autorskiego.
Patronat nad TUBĄ 2005 objęli: Piar, PRoto, e-PR, Marketing w Praktyce, Money.pl i Dolnośląskie Forum Managerów. SARTO Public Relations ma nadzieję, że forum stanie się coroczną imprezą, miejscem wymiany doświadczeń, pomysłów oraz okazją do pogłębienia wiedzy o języku polskim i edytorstwie.
