Na dwu dniowe warsztaty (16-17 lutego 2006 r., hotel Bryza w Juracie) przybyli redaktorzy i reporterzy biuletynów firmowych, redaktorzy portali internetowych i specjaliści ds. marketingu. W trakcie warsztatów uczestnicy mogli poznać teoretyczne, ale przede wszystkim praktyczne aspekty fotografii cyfrowej. Wiele czasu zajęły ćwiczenia, podczas których uczestnicy doskonalili swoje umiejętności pod nadzorem zawodowego fotografa – Barteka Durczewskiego, absolwenta szkoły fotografii Pho-bos, i studiów fotografii reklamowej w Beligii.
Program warsztatów obejmował blok wykładów na temat obrazu fotograficznego, narzędzi pracy i aspektów prawnych fotografii w biuletynach oraz blok zajęć praktycznych, podczas których uczestnicy mieli okazję sprawdzić możliwości jakie daje praca ze światłem i przećwiczyć wykonywanie zdjęć. Atrakcją warsztatów był przegląd najnowszych technologii cyfrowych przez Jacka Kowalczyka z firmy Olympus.
Największą trudność sprawiała uczestnikom warsztatów zmiana złych nawyków w metodach robienia zdjęć i sposobach komponowania obrazu – mówi Bartek Durczewski. Wiedza na temat narzędzi, poznanie możliwości fotografii cyfrowej, przećwiczenie technik wykonywania zdjęć i metod pracy z obrazem pozwoli uczestnikom świadomie doskonalić swój warsztat fotograficzny.
Rozwój fotografii cyfrowej sprawił, że wykonywanie zdjęć na potrzeby firmowych biuletynów stało się prostsze – mówi Mirosław Zagórski, dyrektor agencji SARTO, która zorganizowała warsztaty. Jednak w dalszym ciągu zrobienie dobrego zdjęcia, zgodnego z założonym efektem, niosącego określony przekaz informacyjny wymaga sporej wiedzy i umiejętności. Zaproponowaliśmy uczestnikom warsztaty, podczas których mieli okazję je zdobyć i co najważniejsze, nauczyć się analizować typowe błędy i potknięcia.
Sprawnie przeprowadzone warsztaty – powiedziała Wanda Kupeczek z KGHM Polska Miedź. Tematyka poruszona na zajęciach była bardzo szeroka, mam poczucie, że zabrakło czasu na przyswojenie wszystkich informacji, dlatego czekam na kolejne warsztaty. Na pewno się wybiorę.
Patronami warsztatów był portal PRoto.pl, fotopolis.pl oraz miesięcznik Fotografia Cyfrowa. W najbliższym czasie SARTO zaprasza na kolejne warsztaty: Rola rzecznika prasowego w zarządzaniu sytuacją kryzysową oraz Koszty reprezentacji i reklamy w praktyce.