Na spotkaniu w Paryżu, poświęconym indeksowi wartości korporacyjnych, członkowie sieci ECCO Network ustalili, że w każdym z 15 krajów będzie on przygotowywany na podstawie wartości deklarowanych przez co najmniej 350 firm z 14 sektorów gospodarki, a następnie ujęty w lokalnym kontekście kulturowym. Celem tego przedsięwzięcia jest stworzenie międzynarodowego wskaźnika wartości korporacyjnych, który umożliwi m.in. porównanie kultury organizacyjnej, na poziomie wyznawanych wartości.
„Wartości korporacyjne są często niedocenianym narzędziem w kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy na zewnątrz oraz bardziej efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi. Często wartości korporacyjne wyznawane przez daną firmę decydują o tym czy chcemy z nią współpracować, inwestować w nią czy też kupować jej produkty”– mówi Norbert Ofmański, dyrektor zarządzający On Board Public Relations.
Po raz pierwszy indeks wartości korporacyjnych został stworzony we Francji dwa lata temu, przez firmę reprezentującą sieć ECCO Network w tym kraju. Przebadano wówczas ponad 600 przedsiębiorstw z 13 sektorów gospodarki francuskiej. Firmy zostały podzielone na 3 kategorie ze względu na wielkość zatrudnienia. Jak pokazały badania, do najczęściej wybieranych wartości, należały: innowacyjność, uczciwość i odpowiedzialność.