PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościOpakowania convenience – w pogoni za coraz szybszym tempem życia

Opakowania convenience – w pogoni za coraz szybszym tempem życia

Wiadomości 16.05.2017 (11:49)

Żyjemy w biegu i w biegu również jemy. Producenci żywności prześcigają się w pomysłach, jak ułatwić życie i oszczędzić czas zabieganym. Dlatego też trend convenience na rynku spożywczym w Polsce jest coraz mocniejszy. Wg prognoz Polskiej Izby Opakowań, w 2020 roku opakowania wygodnej żywności stanowić będą ok. 8-10 proc. rynku opakowań żywności o wartości ok. 2,9 – 3,1 mld zł.


We współczesnym, zawrotnym tempie życia planowanie przyrządzania posiłków nie zawsze jest możliwe. Dlatego chętnie korzystamy z każdej możliwości, by zjeść zarówno szybko, jak i zdrowo. Odpowiedzią rynku jest rosnąca popularność żywności oraz sklepów convenience. Według raportu „Polski Rynek Handlu Spożywczego w latach 2010-2020” opracowanego przez firmę doradczą Roland Berger, tempo wzrostu segmentu convenience będzie 3-krotnie szybsze niż całego rynku spożywczego. Szacuje się, że w ciągu najbliższych trzech lat wzrośnie o 12,5-proc. średniorocznie. Przekłada się to na branżę opakowań, która również coraz bardziej wpisuje się w ten trend. Opakowania typu convenience kładą bowiem główny nacisk na prostotę i wygodę. Mogą to być np.: mniejsze gramatury porcji czy też możliwość podgrzania dania w opakowaniu – bez konieczności przekładania go na talerz.

Zdaniem Eksperta
Wojciech Kochański, Doradca Klienta Korporacyjnego w Regionie Małopolska
Polacy coraz częściej sięgają po produkty convenience. To konsekwencja szybszego trybu życia oraz rosnącej liczby jednoosobowych gospodarstw domowych. Szczególnie chętnie sięgamy po produkty convenience w segmencie dań gotowych (lunch boxy, gotowe zupy), owoców i warzyw (np. „wygodne” warzywa lub sałatki), produktów mlecznych czy napojów gorących (kawa na wynos). Jeżeli chodzi o potencjał rozwoju rynku opakowań convenience, to spodziewałbym się tutaj dwucyfrowej dynamiki, a motorem napędowym wydaje się być wspomniany sektor dań gotowych. Według analityków, może on osiągać średni roczny wzrost na poziomie przewyższającym 20% w perspektywie kolejnych czterech lat.


Coraz większą uwagę zwraca się również na skalę wpływu zużytych opakować na środowisko naturalne. Dlatego na opakowaniach regułą stają się kierowane do konsumentów informacje o tym, w jaki sposób – możliwie najbardziej przyjazny naturze – zutylizować dane opakowanie. Inwestycje w badania i rozwój, a także produkcję takich opakowań będzie stanowić istotną pozycję w budżecie firm z tej branży.


Nie bez znaczenia są również inne pojawiające się światowe trendy. Rewolucją, która coraz mocniej wpływa na wszystkie gałęzie przemysłu, będą z pewnością technologie związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i technologii teleinformatycznych. Powoli trend ten będzie wykraczać poza korzystanie z dedykowanych aplikacji mobilnych (co wprowadził m.in. Starbucks). Możemy więc spodziewać się np. inteligentnych opakowań komunikujących się z klientem. Z kolei we wzornictwie popularność będzie zdobywać maksymalnie uproszczony i klarowny design. Rewolucja dociera również do typowych produktów spożywczych, które będą oferowane w nowej, nietypowej formule (np. pojawiła się już kawa do żucia). Wszystko po to, aby dogonić żyjących w coraz szybszym tempie klientów.


Wacław Wasiak, Dyrektor Polskiej Izby Opakowań
Opakowanie stanowi integralną część rynkowego produktu. W szczególności dotyczy to żywności. Wraz ze zmianami demograficznymi, choć nie tylko, zmienia się styl życia i model konsumpcji. Wzrasta aktywność zawodowa kobiet, wydłuża się czas poświęcony pracy. Coraz więcej czasu przebywamy poza domem. Żyjemy coraz szybciej. Coraz częściej „konsumujemy” poza domem. A nawet w domu chcemy jak najmniej czasu poświęcić na przygotowanie posiłku. Chętniej korzystamy z żywności w małych porcjach.


Aby dotrzymać kroku tym zmianom, odpowiednio muszą dostosowywać się opakowania, jako integralna część produktu do spożycia. Małe opakowania. Opakowania umożliwiające przygotowanie produktu do spożycia w opakowaniu (podgrzewanie).


Żywność, która ma odpowiadać wymienionym wyżej zmianom, nosi nazwę „wygodnej” (convinience food). Wygodne do spożycia. Tę „wygodność” do spożycia muszą zapewniać także opakowania. One również powinny być „convinience”. I w coraz większym stopniu spełniają to kryterium.


Wg danych Polskiej Izby Opakowań, opakowania żywności i napojów stanowią ok. 63% całego rynku opakowań. W roku 2016 wartość tego rynku wyniosła ok. 24,6 mld zł. W tym opakowań convinience ok. 1,2 mld zł (ok. 5%). Wg prognoz Izby, w 2020 roku opakowania wygodnej żywności stanowić będą ok. 8-10 proc. rynku opakowań żywności o wartości ok. 2,9 – 3,1 mld zł


2017-05-16
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców