W pierwszym kwartale 2008 r. Open Finance podtrzymał trend wzrostowy w zakresie sprzedaży produktów finansowych. Wyraźnie wzrosła wartość zarówno udzielonych kredytów hipotecznych, jak i produktów inwestycyjnych – szczególnie jednorazowych (m.in. produktów strukturyzowanych i depozytów bankowych).
Wartość sprzedaży produktów kredytowych i inwestycyjnych za pośrednictwem
Open Finance SA w I kwartale 2008 r.
* suma wartości nowych inwestycji jednorazowych i wartości inwestycji regularnych z urocznioną składką
** suma wartości udzielonych kredytów i wartości inwestycji łącznie
Sprzedaż kredytów hipotecznych, oferowanych za pośrednictwem Open Finance, osiągnęła w pierwszych trzech miesiącach 2008 r. wartość 1,4 mld złotych i była wyższa o 40 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2007. Tylko w I kwartale br. wysłano w do banków wnioski kredytowe na kwotę 2 mld złotych, co pokazuje potencjał Open Finance w zakresie sprzedaży produktów hipotecznych.
W I kwartale 2008 r. wzrosła także wartość produktów inwestycyjnych, oferowanych w Open Finance – i to mimo wyraźnie gorszych nastrojów na rynkach finansowych. Łącznie sprzedano produkty inwestycyjne o wartości 154 mln złotych. Klienci w tym okresie chętnie wybierali rozwiązania określane mianem jednorazowych, a więc przede wszystkim produkty strukturyzowane z gwarancją kapitału, czy depozyty bankowe. Na podobnym poziomie co rok wcześniej (9 mln złotych w 2008 r. wobec 8,5 mln złotych w 2007 r.), utrzymała się sprzedaż produktów regularnego oszczędzania.
KOMENTARZ
Jarosław Augustyniak, twórca Open Finance SA, Prezes Zarządu Noble Banku SA
Wartość kredytów hipotecznych udzielonych za pośrednictwem Open Finance w pierwszych miesiącach 2008 r. jest imponująca. Mimo nie najlepszych sygnałów z polskiego rynku kredytów hipotecznych, w Open Finance udało się uniknąć spadku sprzedaży kredytów, kontynuując nieustanny trend wzrostowy. W pierwszym kwartale rekordowy w zakresie kredytów hipotecznych okazał się marzec br. W tym czasie firmie udało się udzielić aż o 25 proc. kredytów więcej niż w styczniu.
Cieszy nas także rosnąca wartość produktów inwestycyjnych. Także w tym wypadku w Open Finance utrzymaliśmy trend wzrostowy, mimo słabszych nastrojów na rynkach kapitałowych.
Po pierwszych miesiącach 2008 r. możemy śmiało powiedzieć, że Open Finance w trudnej sytuacji na rynku wyszedł zdecydowanie obronną ręką, a nawet zanotował imponujący 36-proc. wzrost sprzedaży produktów finansowych w I kwartale 2008 r. w stosunku do I kwartału 2007 r.