Mijając placówki doradztwa finansowego mamy wrażenie, że wszystkie stworzone są według jednego schematu. Elegancja, umiarkowanie i utrzymywanie uśrednionych standardów to główna i zachowawcza konwencja. W połączeniu jednak z rosnącą konkurencją, to stanowczo za mało by wyróżnić się na rynku i odnieść sukces. Sieć Open Finance widząc lukę na rynku, kierując się wiedzą marketingową i doświadczeniem firmy RMD postanowiła postawić na nowatorskie rozwiązanie zarówno na poziomie identyfikacji marki jak i designu placówek. W celu bardziej wyrazistego i łatwiej zauważalnego wejścia na rynek przy tworzeniu swoich oddziałów zdecydowali się na koncept łamiący istniejące konwencje i przede wszystkim przyjazny klientowi.
Dopiero raczkująca w Polsce idea wykorzystania profesjonalnego designu do kreowania kompleksowego wizerunku placówek i sieci była kolebką powierzenia realizacji projektu Open Finance studiu Robert Majkut Design.
Studio Robert Majkut Design stworzyło jasne, dynamiczne wnętrza pełne świeżości i niekonwencjonalnych jak dla tej branży rozwiązań formalnych. Zespół RMD rozpoczął prace od wykreowania logo firmy – nazwy Open Finance połączonej ze stylizowanym kwiatem orchidei. Orientalny kwiat o wielu odmianach, oryginalny i indywidualny, wymagający troski i uwagi, ma ilustrować główne wartości sieci Open Finance w myśleniu o relacjach z klientem – podkreślać dbałość o klienta przy równoczesnym zachowaniu indywidualności każdego chcącego skorzystać z usług firmy. Logo utrzymane w pomarańczowo – fioletowej kolorystyce jest nie tylko łatwym do rozpoznania symbolem ale również podstawą do opracowanej koncepcji designu miejsca dla całej sieci placówek.
Utrzymane w jasnej kolorystyce wnętrza, białe ściany i miękkie, jasne formy stanowisk obsługi kontrastują z eleganckimi, pomarańczowymi fotelami. Całość dopełniają silne, fioletowe elementy jak lada recepcyjna i ściana z logo, a prywatność klientów chroniona jest przez lekkie parawany z miękkich tkanin o gładkich liniach. Na ścianach pojawiają się wielkoformatowe grafiki z kobiecą twarzą i kwiatem orchidei oraz ozdobne ornamenty wykorzystujące zawsze ten sam motyw graficzny – zaczerpnięty z logo stylizowany kwiat orchidei. Elementy te są charakterystyczne i obecne we wszystkich, niezależnie od skali i miejsca placówkach Open Finance. To właśnie dzięki tym zabiegom, konsekwencji i odmienności zaproponowanego stylu zostały przełamane stereotypy konwencjonalnej placówki finansowej.
Open Finance współpracując z RMD zapełnia niszę rynkową pomiędzy ciepłym, ale nieco mało dynamicznym Expander’ em, a chłodnym i nieco dystansującym Xelion’em.
Jednym z szeregu zastosowanych nietypowych rozwiązań jest też dbałość o wizerunek Open Finance po godzinach pracy, gdzie oświetlenie nocne wyróżnia placówki na mapie miasta ilustrując ich dostępność i otwartość. Duża, przejrzysta witryna pozwala na zobaczenie całego wnętrza, a dzięki lekkim podziałom, całkiem bezstresową wizytę w placówce Open Finance.
Open Finance postawiło głownie na strategię przyciągnięcia klienta Standardem Designu Miejca (SDM) przełamującym zarówno stereotypy instytucji finansowej, jak i bariery w relacjach biuro-człowiek. Robert Majkut Design stworzyło SDM opierając się głównie na projektach indywidualnych wszystkich elementów wyposażenia jak i dostępnych, wyszukanych akcesoriach katalogowych. Wykorzystało przy tym swoje doświadczenie z zakresu wzornictwa przemysłowego. Studio Robert Majkut Design zaproponowało, a Open Finance, opierając się na wcześniejszych doświadczeniach we współpracy i zaufaniu do firmy miało odwagę wdrożyć ten niekonwencjonalny projekt.
Open Finance zyskało dzięki temu klarowny, czytelny, łatwo zauważalny i niepowtarzalny wizerunek, dzięki któremu ma duże szanse na jeszcze bardziej dynamiczny rozwój sieci i sukcesywne zwiększanie liczby placówek w 2006 roku.
Czy orchidea złamie stereotypy, potwierdzając od dawna znaną na zachodnich i azjatyckich rynkach teorię iż design ma kluczowe znaczenie w biznesie? To pokaże nadchodzący rok. To co już dzisiaj nie pozostawia cienia wątpliwości to fakt iż z cała pewnością Open Finance i jego blisko 20 placówek wstrząśnie rynkiem doradztwa finansowego w Polsce. Bo coś je wyróżnia…