Wśród wystawców dominowali producenci artykułów i upominków reklamowych – tę dziedzinę działalności deklarowała blisko połowa respondentów. Kolejną, jednak już zdecydowanie mniej liczną grupą były media (9 %). Na imprezie miały stoiska również agencje BTL (7%), agencje PR (5%), firmy outdoorowe (3%), agencje marketingu bezpośredniego (3%), a także domy mediowe (2%), agencje ATL (2%) i instytuty badawcze (2%).
Aż 49% uczestników imprezy oceniło sytuację na rynku mediów i reklamy jako dobrą lub bardzo dobrą, a 45% jako przeciętną. Podobny optymizm towarzyszy oczekiwaniom badanych – zdaniem 43% respondentów sytuacja na rynku mediów i reklamy poprawi się lub zdecydowanie poprawi się, zaś 52% uważa, że nie ulegnie ona zmianie.
Oceny badanych związane ze strategią działania firm na rynku są mocno zróżnicowane. Zdaniem 34% uczestników targów większość firm jest nastawiona na rozwój, a 37% badanych zaś uważa, że firmy chcą utrzymać obecną pozycję na rynku. W odpowiedzi na pytanie o warunki działania firm w obecnej sytuacji ekonomicznej, 47% badanych stwierdziło, że funkcjonowanie przedsiębiorstwa zależy w większym stopniu od umiejętności i zdolności marketingowych jego władz. Prawie taka sama (47%) liczba respondentów zgodziła się z twierdzeniem, że funkcjonowanie przedsiębiorstwa w większym stopniu zależy od zewnętrznej sytuacji rynkowej. Aż 85% wystawców uważa że firmy są coraz bardziej nastawione na redukcję kosztów; 88% twierdzi, że konkurencja na rynku rośnie; zaś 35% uważa klimat panujący obecnie na rynku za sprzyjający powstawaniu nowych firm.
Z badań MillwardBrown SMG/KRC wynika, że przedstawiciele polskiej branży marketingu są optymistami – zdecydowana większość ankietowanych ocenia sytuację na rynku jako dobrą, bardzo niewielu spodziewa się jej pogorszenia.
– Liczba, skład oraz nastroje panujące wśród wystawców były zgodne z naszymi wcześniejszymi oczekiwaniami. Mam szczerą nadzieję, że na RemaDays 2006 spotkamy się z podobnym zainteresowaniem – powiedział Sławomir Giefing, prezes GJC Inter Media Sp. z o.o., organizatora imprezy.
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę MillwardBrown SMG/KRC w dniach 22-23 marca 2005 r. podczas Międzynarodowych Dni Marketingu, PR i Reklamy RemaDays 2005.