Oprogramowanie ProfitLogic pozwala analizować wzorce popytu wśród klientów, aby ułatwić sieciom sprzedaży detalicznej podejmowanie decyzji dotyczących planowania stanów magazynowych, określania cen i organizacji sprzedaży towarów. Obecnie wśród klientów ProfitLogic są takie firmy, jak: American Eagle Outfitters, Ann Taylor, Bloomingdale’s, The Children’s Place Retail Stores, Famous Footwear, JC Penney, Marshall Field’s, Nordstrom, Reitmans, ShopKo Stores oraz Toys R Us.
„Dokonywane za pomocą oprogramowania ProfitLogic analizy ułatwiają sieciom umieszczenie właściwego produktu we właściwym sklepie, dla właściwego klienta i we właściwym czasie” — powiedział Duncan Angove, dyrektor generalny Retek Global Business Unit w firmie Oracle. „Przejęcie ProfitLogic pozwoli stworzyć najbardziej wszechstronne rozwiązanie dla branży detalicznej. Oprogramowanie ProfitLogic Retail Profit Optimization, kompleksowa oferta produktów Retek oraz infrastruktura i aplikacje ERP Oracle umożliwią nam zaoferowanie zintegrowanego rozwiązania dla sieciom sprzedaży detalicznej każdej wielkości i z każdej branży”.
„ProfitLogic od ponad 20 lat jest pionierem w dziedzinie analizy i optymalizacji organizacji sprzedaży. Nasze rozwiązania pomagają wielu czołowym sieciom udoskonalić organizację sprzedaży poprzez lepsze zrozumienie potrzeb klienta. Umożliwiają również podejmowanie bardziej trafnych decyzji dotyczących doboru asortymentu, alokacji towaru i ustalania cen” — stwierdził Scott Friend, współzałożyciel i prezes ProfitLogic. „Połączenie sił będzie stymulować znaczną poprawę wyników finansowych w większej grupie czołowych sieci na całym świecie”.
„Najważniejszym priorytetem dla sieci sprzedaży detalicznej w 2005 r. jest wykorzystanie informacji pochodzących ze wszystkich aspektów związanych z popytem we wszystkich procesach dotyczących sprzedaży, a nie tylko w pojedynczych zastosowaniach, jak to dziś często ma miejsce. Sieci mogą również używać tych informacji do lepszej organizacji sprzedaży i lepszego funkcjonowania sklepów (store execution). To podejście, wykorzystujące informacje pochodzące od klientów, pozwoli sieciom zmienić sposób podejmowania decyzji — z opartego na przeczuciu na oparte na faktach. Wynikające z tego korzyści — obejmujące lepsze funkcjonowanie sklepów, dokładniejsze prognozowanie i zmniejszenie liczby przypadków braku towarów w magazynie — mogą pozwolić na potencjalne zwiększenie sprzedaży o 10%, a marży o 5%, w przypadku typowej sieci pierwszego poziomu (Tier 1 retailer)” — stwierdza w raporcie AMR Research Alert w artykule pt. „Retail Decisions for 2005” Scott Langdoc, wiceprezes firmy ds. badań.
„Naszą działalność opieramy na współpracy z ProfitLogic, Oracle, Retek i PeopleSoft jako strategicznymi partnerami technologicznymi, którzy pomagają nam zarządzać naszą działalnością i ją rozwijać; jesteśmy przekonani, że współpraca ta jest dobra zarówno dla nas, jak i dla całej branży” — powiedział Doug Deruchie, dyrektor finansowy Reitmans — największej w Kanadzie sieci sprzedaży detalicznej, która kieruje swoją ofertę do kobiet. „Połączenie liderów branży tworzy synergię, która pozwoli nam osiągnąć nowy poziom wydajności — i to szybciej i skuteczniej, niż sądziliśmy, gdy wybieraliśmy osobno ich produkty”.
Oracle i ProfitLogic przewidują, że transakcja zostanie sfinalizowana do końca lipca 2005 r., po uzyskaniu wymaganych przepisami zezwoleń i spełnieniu innych zwyczajowych warunków.