29 stycznia br. – to dzień oficjalnego rozpoczęcia działalności przez Proama w Polsce. Tego dnia zostanie wyemitowany pierwszy spot wizerunkowy ubezpieczyciela. Proama rozpocznie od sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych. Dwa najważniejsze elementy, jakie zamierza zaproponować polskim kierowcom Proama, które odróżnią ofertę Proama od konkurencji to Osobisty Doradca dla osób kupujących przez internet i telefon oraz 70% zniżki na Bonus Malus dla bezpiecznie jeżdżących kierowców.
Proama od początku działalności w Polsce będzie funkcjonowała w modelu wielokanałowym: przez internet, telefon, multiagencje. Firma zamierza również wykorzystać w Polsce swoje wieloletnie doświadczenie w zakresie bancassurance.
Osobisty Doradca przez internet i telefon
Nowym rozwiązaniem na polskim rynku jest wprowadzenie przez Proama dedykowanego Osobistego Doradcy dla klientów, którzy wybiorą zakup polisy przez internet lub telefon.
– Wiemy, że niezależnie od sposobu zakupu ubezpieczenia, ważna jest pomoc specjalisty i wysoka jakość obsługi, dlatego w Proama każdy klient, który zdecyduje się na zakup polisy przez internet lub telefon, będzie miał dedykowanego Osobistego Doradcę, który będzie wspierał go nie tylko w procesie zakupu, ale również w trakcie trwania ubezpieczenia – mówi Robert Sokołowski, Dyrektor Generalny Proama.
Osobisty Doradca będzie pełnił taką samą funkcję jak agent, co oznacza, że pomoże dobrać ofertę dostosowaną do potrzeb klienta i będzie do dyspozycji klienta w czasie trwania ubezpieczenia. Klient będzie mógł się z skontaktować z doradcą poprzez e-mail oraz dzwoniąc do Ogólnopolskiego Oddziału Obsługi Klienta. Doradca będzie również przypominał Klientowi o upływie ważności polisy.
Jak wynika z badań, przeprowadzonych przez Proama, bezosobowa infolinia stwarza klientom problemy, dlatego wolą kontakt z konkretnym doradcą, którego imię i nazwisko znają i który zna ich.
– Każdy człowiek nie chce być anonimowy. Osobisty Doradca wie, że to ja dzwonię i jak powie, „Dzień Dobry Panie Janku”, to wiadomo, że mnie kojarzy – twierdzi jeden z respondentów Proama.
Agent bez papierów
W związku z tym, że zgodnie z badaniami tylko 15% klientów jest zainteresowana kupowaniem ubezpieczeń przez kanały zdalne, takie jak internet, telefon, a aż 40 % polskich kierowców kupuje ubezpieczenia przez agenta, jednym z kanałów sprzedaży – od początku działalności – będzie współpraca z multiagencjami.
W celu usprawnienia procesu obsługi klienta przez agentów, Proama wdrożyła system informatyczny, eliminujący obieg papierowych dokumentów we współpracy z agentami. Dzięki temu o połowę zostanie skrócony czas, potrzebny do wystawienia polisy, a agenci nie będą musieli prowadzić papierowego archiwum, gdyż będą mieli dostęp do polis swoich klientów on-line.
70% dla dobrych kierowców
Proama stawia na bezpiecznych, jeżdżących bezszkodowo kierowców, dlatego Ci, którzy mają 60 % zniżki Bonus Malus, otrzymają w Proama aż 70% zniżki na AC i OC.
– W Polsce ok. 60% osób ubezpieczających się w zakresie AC komunikacyjnego korzysta z maksymalnej zniżki Bonus Malus 60% – stwierdza Robert Sokołowski. – Te osoby powodują zaledwie 48% wypadków.
Proama badała oczekiwania kierowców i aż 87% badanych uważa za atrakcyjne lub bardzo atrakcyjne zwiększenie zniżki z 60% do 70% na OC i AC. Szczególnie, że Bonus Malus zwiększony o 10% przekłada się na obniżenie składki o 25%.
Proama rozpoczyna działalność od ubezpieczeń komunikacyjnych, ale obudowanych w pełny wachlarz produktów dodatkowych. Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej (OC) sprzedawane będzie w pakiecie z Assistance Wypadkowym, zapewniającym pomoc assistance przez 24 godziny na dobę. Ubezpieczenie Autocasco (AC)AC oferowane będzie w pakiecie z OC, Assistance Wypadkowym i Zieloną Kartą.
Celem Proama jest przygotowanie ubezpieczenia jak najlepiej dopasowanego do potrzeb klienta. Już na etapie kupowania polisy w Proama można wybrać sposób likwidacji ewentualnej szkody: w ASO, w innym warsztacie samochodowym, wybranym przez klienta, poprzez wycenę (kosztorys). Kupując przez stronę internetową, Klient otrzymuje przejrzyste zestawienie dostępnych pakietów i może wybrać ten, który jest dla niego najodpowiedniejszy.
– Wiemy, że polscy klienci coraz częściej są zainteresowani dodatkową ochroną. W Proama proponujemy im produkty, które chronią nie tylko w ruchu drogowym, ale także pozwalają rozwiązać inne trudne sytuacje życiowe – dodaje R. Sokołowski. – Dlatego poza tradycyjnymi produktami zaproponujemy klientom nowe rozwiązania NNW Domowe, Ubezpieczenie od Utraty Pracy oraz Ubezpieczenie Ochrony Prawnej.
Źródło: Proama