Podmiotem kampanii prewencyjnej są kierowcy, którzy stanowią zagrożenie dla innych użytkowników ruchu drogowego, prowadząc samochód z nadmierną prędkością, brawurowo, nieuważnie czy też pod wpływem alkoholu. Nasza kampania nie sugeruje, iż sprawcami wypadków drogowych są osoby chore psychicznie. Stanowczo odrzucamy zarzut, że jest ona wymierzona w takie osoby. Kampania wykorzystuje potoczne określenia i symbole, aby napiętnować zachowania najczęściej prowadzące do wypadków drogowych.
Kampania prewencyjna PZU SA pod hasłem „STOP wariatom drogowym” zbudowana jest na dobitnym i wielokrotnie podkreślanym przekazie, odpowiadającym na – wyłaniającą się ze statystyk Komendy Głównej Policji – tragiczną sytuację na polskich drogach: „Każdego dnia w wypadkach samochodowych w Polsce ginie około 20 osób, a ponad 220 doznaje obrażeń ciała. W 2004 roku nietrzeźwi kierowcy zabili na drogach 454 osoby. Nieprawidłowe wyprzedzanie doprowadziło do ok. 3.000 wypadków”.
Otrzymujemy wiele wyrazów uznania dla naszej kampanii prewencyjnej. Zgłasza się do nas wiele osób, które pragną się do niej przyłączyć. Świadczy to o rzeczywistym zapotrzebowaniu na kampanie ostro i dobitnie wskazujące winnych śmierci lub kalectwa wielu tysięcy osób biorących rokrocznie udział w wypadkach na polskich drogach. Chcemy, aby polskie drogi stały się bezpieczniejsze, dlatego postanowiliśmy zaapelować do wyobraźni kierowców – sprawców wypadków, głośno mówiąc: „STOP wariatom drogowym!”.