Na rynku usług płatności mobilnych pojawiła się nowa firma – Pango. Do tej pory z jej systemu płatności za parkowanie korzystali kierowcy w Stanach Zjednoczonych, Izraelu, Niemczech i Czechach. W Polsce, ten prosty i intuicyjny system, dostępny jest na razie w Świdnicy i Tarnowie. Firma planuje, aby jeszcze w tym roku poszerzyć swoją działalność o kolejne miasta.
– Płatności mobilne stają się coraz powszechniejszym rozwiązaniem, ponieważ gwarantują wygodę i oszczędność czasu. Dodatkowo, w ostatnim czasie obserwujemy dynamiczny rozwój płatnych stref parkowania w Polsce. To wszystko skłoniło nas do podjęcia decyzji o wprowadzeniu Pango na nowy rynek – mówi Włodzimierz Wysocki, dyrektor generalny Pango Polska.
Pango oferuje kierowcom minutowy system naliczania opłat, dlatego płacą oni jedynie za rzeczywisty czas parkowania. Aby rozpocząć korzystanie z sytemu, należy się najpierw zarejestrować. Kierowca może to zrobić za pośrednictwem strony internetowej, aplikacji dla smartfonów (iPhone, Android i Blackberry) lub telefonicznego Biura Obsługi Klienta. Rejestracja trwa kilka minut i jest bezpłatna.
Dużym udogodnieniem systemu jest jego szeroka dostępność. Użytkownicy mogą korzystać z Pango poprzez aplikację dla smartfonów i tabletów oraz SMSów. Mają też do dyspozycji telefoniczne Biuro Obsługi Klienta (222-700-100) lub panel użytkownika na stronie internetowej www.pango.pl. Dzięki temu system jest osiągalny praktycznie dla każdego. Zarówno dla posiadaczy smartfonów, jak i dla użytkowników telefonów starszej generacji.
Kierowca może płacić za parkowanie na dwa sposoby. Opcja post-paid jest możliwa po wprowadzeniu do systemu numeru karty kredytowej bądź debetowej. Natomiast przy opcji pre-paid, należy wcześniej dokonać przedpłaty na konto. Pango współpracuje z kartami Visa, Mastercard oraz Maestro.
– System jest w stałym kontakcie z kierowcą, wysyłając do niego powiadomienia w formie SMSów. Dzięki temu użytkownik jest informowany na bieżąco m.in. o tym, że jego samochód został właśnie sprawdzony przez kontrolera. Nasze doświadczenia z pierwszych miesięcy działalności Pango w Polsce są obiecujące. Klienci bardzo dobrze przyjęli naszą ofertę. – podkreśla Wysocki.
Źródło: Pango Polska