Konkurs skierowany jest do absolwentów wyższych uczelni, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego. Inicjatorzy konkursy ponad doświadczenie i wiedzę merytoryczną przedkładają świadomość własnego miejsca w życiu zawodowym, umiejętność analizowania panujących trendów, zdolność postrzegania niedociągnięć w usystematyzowanym świecie oraz nieustającą potrzebę niekonwencjonalnego tworzenia.
„W agencji reklamowej, w której buduje się Brandy w oparciu o niekonwencjonalne rozwiązania największym skarbem jest umiejętność łamania panujących konwencji i tworzenie nowatorskich rozwiązań. U „dobrego” specjalisty ze świata reklamy te cechy są pomnożone przez jego doświadczenie zawodowe, zdobyte przez lata pracy na danym stanowisku. Niestety znajomość procedur oraz zasad obsługi klienta to jedyne kwalifikacje, których można się wyuczyć. Natomiast zdolność niekonwencjonalnego postrzegania świata to symbioza talentu i wychowania. Takich ludzi jest niewielu i dlatego nie można pozwolić by zmarnowany została choć jeden prawdziwy talent” – mówi Jarosław Betlej, Prezes Grupy Komunikacyjnej AHA.
„Estimage PR jest pierwszą w Polsce agencja wyspecjalizowaną w tworzeniu i obsłudze marek z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw. To bardzo wymagający segment, w którym brandy buduje się za pośrednictwem mediów o nieskazitelnej reputacji oraz za pomocą niekonwencjonalności, a nie skali projektów. Dlatego też do naszego zespołu zapraszamy tylko osoby, dla których PR jest sztuką, przez którą się wyrażają. Do akcji przystąpiliśmy, aby udowodnić, że prawdziwi artyści są skazani na sukces i nie potrzebują żadnych układów” – mówi Rafał Werczyński, Account Lider Estimage PR.
„EL2 reprezentuje zupełnie nowy nurt marketingu – marketing mobilny. Nasza branża to kompilacja nowoczesnych technologii i narzędzi sprzedażowo-promocyjnych. To olbrzymie pole do popisu dla osób, które mają wewnętrzną potrzebę tworzenia nowych rozwiązań, a nie podążanie dawno wytyczonymi szlakami. Technologie mobilne i kanały komunikacji są
niewyczerpalnym źródłem możliwości dotarcia do klientów. Cała sztuka w tym, by zawsze być pionierem. Gdy ktoś jest pierwszy, wszyscy są za nim – brzmi banalnie ale tylko ludzie naprawdę otwarci, z wrodzoną intuicją marketingową, potrafią ten slogan wcielić w życie” – mówi Andrzej Ziemiński, Prezes Zarządu EL2.
Konkurs składa się z 2 etapów. W pierwszym etapie zadaniem uczestników jest przygotowanie i przesłanie prezentacji na zadany temat oraz jednostronicowy opis własnej pasji wraz z uzasadnieniem. Tematy prac są adekwatne do profilu działalności jaką zajmuje się wybrana przez kandydata agencja.
Jury konkursowe, w skład którego wchodzą przedstawiciele wszystkich trzech agencji oraz eksperci zatrudnieni w redakcji Proto, oceni nadesłane prezentacje i wybierze te najlepsze. Autorzy najciekawszych prac zostaną zaproszeni do ich zaprezentowania przed Jury.
Najwyżej oceniana będzie zdolność samodzielnego, niekonwencjonalnego myślenia, oraz poziom świadomości i determinacji do wykonywania danego zawodu. Prace „paranaukowe” (odtwórcze) będą dyskwalifikowane. Zdolność analizy i przemyśleń – nawet błędnych – będzie przedkładana nad wiedzę merytoryczną. Podczas analizy opisu pasji kandydata najważniejsza będzie zdolność zarażenia innych przedstawioną „pasją”.
Do drugiego etapu konkursu zostanie zakwalifikowanych czterech uczestników. Zadaniem tych osób jest odbycie praktyk w agencji, którą wybrali w nadesłanym zgłoszeniu. Podczas tego okresu uczestnicy konkursu będą mogli zapoznać się z zasadami działania agencji i codziennej obsługi klienta. Wiedza merytoryczna pracowników agencji będzie do ich dyspozycji.
Więcej informacji dotyczących akcji oraz tematy prac znajdują się na stronie: www.estimage.com.pl/konkurs. Jedna osoba będzie mogła nadesłać tylko jedno zgłoszenie do jednej agencji. Zgłoszenia do konkursu można przesyłać do 28 października 2005r.