PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćPaweł Wróbel: W czasach kryzysu odpowiedzialne korporacje każdą wydaną złotówkę oglądają z dwóch stron

Paweł Wróbel: W czasach kryzysu odpowiedzialne korporacje każdą wydaną złotówkę oglądają z dwóch stron

Nasz gość 03.11.2009 (07:04) artykuł nadesłany

Paweł  Wróbel, dotychczasowy Dyrektor Departamentu PR i rzecznik prasowy Grupy Generali w Polsce, objął stanowisko Dyrektora Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu firmy.

Z początkiem października objął Pan nowe stanowisko w Grupie Generali. Skąd wynika ta zmiana? i co jest dla Pana najważniejsze w Pana pracy?

Paweł  Wróbel: Doszliśmy wraz z Zarządem do wniosku, że trudne dla światowej gospodarki chwile wymagają nieco innego spojrzenia i na biznes i na działania marketingowe. Pomysł na połączenie Departamentów Marketingu oraz Public Relations w jeden organizm – bo taki jest efekt zmian które zaszły w moim obszarze działania w Generali – to nic innego jak chęć jeszcze efektywniejszego poszukiwania i wykorzystywania synergii pomiędzy tymi aktywnościami. Marketing i PR – wraz ze wszystkimi narzędziami obu tych obszarów – mogą wiele zdziałać „w pojedynkę”, a w sytuacji gdy są ze sobą odpowiednio zgrane i tworzą jeden ciąg naczyń połączonych, dają szansę na zwielokrotnienie efektów promocyjnych i komunikacyjnych. Chciałbym obrazowo rzecz ujmując aby wynik równania 1+1 dał w przypadku PR-u i marketingu Generali wynik co najmniej 3 (śmiech).

Niestandardowe i zauważalne rozwiązania z obszaru marketingu i PR są nieodłącznym elementem firm myślących o sukcesie w czasach szumu informacyjnego, gdy trudno jest uciec od ciągłego postępu i zmian, gdy wciąż słyszy się o nowych produktach, różnorodnych działaniach, gdzie oczekiwania interesariuszy firm nieustająco wzrastają, a klienci i opinia publiczna nagradzają nie tylko za cenę, ale także za jakość, serwis i innowacyjność usług. Wykorzystując kompleksowe spojrzenie na działania promocyjne, marketingowe i komunikacyjne, słowem stawiając na synergię w obszarach marketingu i PR będziemy dążyć do stałego wzmacniania wizerunku marki Generali w Polsce, jako firmy innowacyjnej, kompetentnej, wiarygodnej, ze stale rosnącą pozycją na rynkach w Polsce i na świecie, zbierającej doświadczenie i budującej swoją renomę już od niemal 180 lat naszej działalności.

Kryzys – jaki ma wpływ na obecność i działalność w zakresie PR i marketingu? Co stanowi największe wyzwanie?  

W trudnym czasie spowolnienia gospodarczego i wielkiej konkurencji – zwłaszcza na rynku ubezpieczeń w Polsce – szczególnego znaczenia nabiera pozytywna, rynkowa ocena wartości marki i jej wizerunek w oczach interesariuszy. Waga działań z obszaru marketingu i PR jest tym wyższa w obecnej sytuacji, gdy budżety na kampanie marketingowe podlegają siłą rzeczy pewnym ograniczeniom, a środki na kampanie ATL i BTL są generalnie przekierowywane z działań wizerunkowych w stronę kampanii produktowych. To zatem spore wyzwanie dla marketerów, którzy muszą sprostać presji coraz wyższych wymogów odnośnie efektywności kampanii marketingowych i to w sytuacji gdy w czasach kryzysu odpowiedzialne korporacje każdą wydaną złotówkę na tego typu aktywności jeśli nie oglądają z dwóch stron, to przynajmniej uzasadniają na poziomie dużo większych szczegółów w porównaniu choćby z sytuacją sprzed kilku lat. To moment, w którym faktycznie każda złotówka jest… na wagę złota. Takie realia rynkowe dają również spore pole do popisu dla działań PR-owych, w tym zwłaszcza w dziedzinie relacji z mediami. Rola tego typu działań będzie w mojej opinii w najbliższym czasie jeszcze bardziej wzrastać. Również dlatego staramy się prowadzić w Generali otwartą i proaktywną politykę informacyjną, stawiając na bliskość w relacjach z mediami. Cieszy mnie fakt, iż taka strategia ma swe pozytywne efekty. Przykładem mogą być chociażby nasze czołowe miejsca w corocznym, prestiżowym dla świata PR’u i marketingu rankingu w Polsce jak „Top Marka”, realizowanym przez Miesięcznik „PRESS”, k™óry ukazał sie na początku października br. (w tym roku miejsce na 3 stopniu podium). W raportach badających opinie dziennikarzy na temat towarzystw ubezpieczeniowych Generali również wypada bardzo pozytywnie. Znacząca liczba publikacji i ich pozytywny wydźwięk świadczyć mogą o tym, iż nawet w dobie kryzysu można pracować nad umacnianiem wizerunku firmy, a nie tylko bronić się przed negatywnymi skutkami trudnego otoczenia makroekonomicznego.

Z czego jest Pan szczególnie dumny?

P.W.: W krótkim okresie to choćby wspomniany ranking TOP Marka, gdzie dodatkowej satysfakcji mojemu zespołowi przyniósł fakt, iż Generali udało się zdystansować wielu konkurentów rynkowych, którzy mogą pochwalić się wyższym udziałem w rynku. Dowodzi to wg mnie faktu, że na ocenę wizerunku marki nie ma wpływu wyłącznie liczba pozyskanych klientów czy wielkość budżetów reklamowych, a raczej jakość świadczonego serwisu wszystkim interesariuszom firmy, w tym również w dziedzinie relacji z mediami. Tak wysoka lokata w rankingu najlepiej i najczęściej opisywanych marek ubezpieczeniowych to dowód na to, że nasze starania odnoszą skutek, mamy szansę docierać do naszych interesariuszy w Polsce z pozytywnym przekazem, co jeszcze bardziej mobilizuje do pracy i stałej bliskości w codziennej współpracy z mediami.

Skąd czerpie Pan energię do swojej pracy?

P.W.: Najwięcej pozytywnej energii dodaje mi w pracy kreatywność, pomysłowość i zwyczajna chęć do pracy ludzi, z którymi się na co dzień spotykam w firmie. Nie ma nic przyjemniejszego jak to gdy widać, że ludziom się chce chcieć. Tak też staram się dobierać sobie współpracowników, cenię i lubię ludzi z inicjatywą, bo bije od nich pozytywna energia, którą można zarażać innych.

Rozmawiała Barbara Koziar, Bankier.pl

Źródło: Przegląd Finansowy Bankier.pl

generali nasz gość ubezpieczenia 2009-11-03
Redakcja PRNews.pl
Tagi: generali nasz gość ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców