Firma PayPal wprowadza zmodyfikowaną usługę PayPal checkout, nowy proces płatności dla użytkowników robiących zakupy jako „gość”, zaawansowaną platformę z ofertami sprzedających oraz nową wersję aplikacji dla konsumentów, która umożliwi im m.in. korzystanie z promocji cash-back.
Firma PayPal przedstawiła sześć innowacyjnych rozwiązań, które wprowadzi na rynek w tym roku. Podczas prezentacji PayPal First Look, Alex Chriss, Prezes i CEO PayPal, zapowiedział: zmodyfikowaną usługę PayPal checkout, pozwalającą konsumentom na szybszą płatność i zwiększającą współczynnik konwersji dla sprzedających; Fastlane by PayPal – dużo szybsze i łatwiejsze doświadczenie zakupowe dla kupujących jako „gość”, Smart Receipts, które umożliwią klientom otrzymywanie spersonalizowanych przez sztuczną inteligencję rekomendacji zakupowych; zaawansowaną platformę z ofertami, dzięki którym sprzedający będą mogli w czasie rzeczywistym dostarczać swoim klientom najbardziej trafne, spersonalizowane oferty; zmienioną aplikację PayPal dającą konsumentom więcej możliwości skorzystania z promocji cash-back; i wreszcie usprawnione profile biznesowe w dostępnej w Stanach Zjednoczonych aplikacji Venmo, które pozwolą mniejszym firmom na dotarcie do nowych klientów i rozwijanie swojej działalności.
Zgodnie z przewidywaniami globalna wartość handlu online w 2024 r. przekroczy 6 bilionów dolarów. Sprzedawcy potrzebują zatem nowych i zaawansowanych sposobów, które pozwolą im skutecznie przyspieszyć udane transakcje, minimalizując tym samym liczbę porzucanych koszyków. Jednocześnie konsumenci nieustannie szukają sposobów na jak najbardziej efektywne wykorzystanie swoich pieniędzy i maksymalizację wartości płynącej z zakupów. Globalna skala PayPal i bogata baza danych w połączeniu z rozwiązaniami opartymi na sztucznej inteligencji pozwoli firmie zaproponować sprzedawcom i kupującym zupełnie nową generację produktów i usług o niespotykanej wcześniej wartości.
Zmiana usługi checkout
Finalizacja transakcji to ostatni element udanego procesu zakupowego. Każde zakłócenie na tym etapie może powodować utratę klienta. Właściciele sklepów chcą koncentrować się na udanej sprzedaży, a klienci woleliby uniknąć niedogodności pod postacią powtarzających się próśb o wpisanie hasła czy długiego czasu odpowiedzi. Odpowiadając na potrzeby użytkowników, PayPal znacznie przyspieszył proces finalizacji transakcji, wprowadzając m.in. klucze dostępu, które umożliwiają kupującym szybkie logowanie się za pomocą danych biometrycznych. Rozwiązanie to pozwoli zredukować ewentualne opóźnienia w procesie aż o 50 proc., umożliwiając tym samym klientom dwukrotnie szybszą realizację zakupy przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa PayPal. Dodatkowo, dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, stworzony przez PayPal nowy proces checkout z czasem będzie stawał się jeszcze szybszy i bardziej intuicyjny.
Fastlane by PayPal
Sprzedawcy tracą przychody na skutek długiego i skomplikowanego procesu zakupowego, którego doświadczają klienci wybierający opcję „kup jako gość”. Ponadto kupujący, którzy przeglądają różne oferty w internecie, rzadko kiedy logują się albo rejestrują w konkretnym sklepie. W rezultacie, kiedy chcą sfinalizować transakcję, muszą odnaleźć swoje hasło albo zaktualizować dane karty lub adres dostawy. Aby temu zapobiec, PayPal wprowadza usługę Fastlane by PayPal, zupełnie nowe doświadczenie płatności, które umożliwi kupującym jako „gość” szybką finalizację transakcji. Kiedy raz zapiszą oni swoje dane w Fastlane by PayPal, każde kolejne zakupy będą mogli zrealizować
za pomocą jednego kliknięcia, bez konieczności podawania hasła, weryfikowania danych osobowych, czy udostępniania sprzedawcom informacji z karty kredytowej.
W ramach pilotażu PayPal udostępnił już płatności Fastlane by PayPal wybranym sprzedawcom. Dotychczasowe rezultaty potwierdzają skuteczność tego rozwiązania. Z danych uzyskanych od wybranych handlowców korzystających z BigCommerce, działającej w modelu SaaS platformy handlu internetowego i wieloletniego partnera PayPal, wynika, że Fastlane rozpoznaje 70% kupujących, w rezultacie czego proces zakupowy realizowany w modelu „kup jako gość” jest o blisko 40% szybszy w porównaniu z tradycyjnym procesem zakupowym realizowanym bez rejestracji czy logowania.
Smart Receipts od PayPal
Sprzedawcy chcą zachęcać swoich klientów do powrotu do ich sklepu, a klienci z kolei szukają najlepszych ofert i promocji. Łącząc interesy obu stron, PayPal wprowadza Smart Receipts. Konsumenci kupujący za pośrednictwem systemu PayPal otrzymają potwierdzenie transakcji, który nie tylko pozwoli im śledzić status zakupu, ale również wykorzysta sztuczną inteligencję, aby przewidzieć, jaki kolejny produkt lub usługę będą chcieli kupić od danego sprzedawcy. Tym samym, sprzedający otrzymają możliwość umieszczenia na dokumencie dla klienta spersonalizowanej pod jego kątem oferty połączonej z promocjami cash-back.
Biorąc pod uwagę, że współczynnik otwarcia przesyłanych użytkownikom PayPal dokumentów potwierdzających zrealizowane przez nich transakcje wynosi niemal 45%, dzięki Smart Receipts setki milionów kupujących korzystających z PayPal zobaczą na swoich rachunkach trafne i w pełni spersonalizowane rekomendacje produktów i promocje. Usługa Smart Receipts ułatwi sprzedającym nawiązanie bezpośredniej relacji z klientami i ponowne przyciągnięcie ich do swoich sklepów, zwiększając tym samym prawdopodobieństwo kolejnych zakupów.
PayPal wykorzystuje połączenie opartych na sztucznej inteligencji sugestii biorących pod uwagę dotychczasowe zwyczaje zakupowe klientów z własnymi danymi dotyczącymi zachowań w sieci. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i spersonalizowanych rozwiązań, PayPal otwiera przed mniejszymi sprzedawcami możliwości, które do tej pory dostępne były jedynie dla największych graczy na rynku.
Zaawansowana platforma z ofertami
Dzisiaj konsumenci kupujący online widzą reklamy, które wyświetlają im się jedynie w oparciu o ich historię przeglądania stron internetowych, co niekiedy może być frustrujące. Dlatego też PayPal wykorzysta swoją unikalną wiedzę do zbudowania dynamicznej i prawdziwie spersonalizowanej zaawansowanej platformy z ofertami sprzedających. Tym samym da handlowcom możliwość docierania do klientów na podstawie tego, co rzeczywiście kupili w sieci, z dokładnością co do konkretnego produktu. Ta zupełnie nowa, oparta na wynikach, platforma ma potencjał do wykorzystywania sztucznej inteligencji do kompleksowej analizy danych pochodzących z wartych niemal pół biliona dolarów transakcji handlowych na całym świecie. Ponadto, platforma pozwoli sprzedającym na dostosowanie oferty do potrzeb konkretnych kupujących i, co istotne, będą oni płacili jedynie za konkretne wyniki, a nie wyświetlenia czy kliknięcia. Dla klientów oznacza to z kolei otrzymywanie jeszcze lepiej dobranych ofert i więcej możliwości zdobycia nagród czy skorzystania z promocji.
PayPal wprowadza także transparentne i łatwe w obsłudze mechanizmy ochrony prywatności, dzięki czemu klienci, którzy nie życzą sobie, aby ich dane udostępniane były sprzedawcom w celu personalizacji, mogą zrezygnować z tej opcji.
Nowa odsłona aplikacji PayPal
PayPal zmienia także swoją aplikację, aby dać użytkownikom jeszcze więcej powodów do jej codziennego wykorzystania. Obecnie, konsumenci zbyt często otrzymują oferty produktów czy usług jedynie ze strony największych handlowców, którzy są najlepiej widoczni w wynikach wyszukiwania. Jednocześnie kupujący, którzy wciąż odczuwają skutki inflacji, nieustannie poszukują sposobów na mądrzejsze wydawanie pieniędzy i odnajdywanie najlepszych ofert. Aby dać kupującym dostęp do setek spersonalizowanych ofert cash-back ze strony najlepszych marek w Stanach Zjednoczonych, PayPal wprowadza CashPass. Aby móc skorzystać z tej usługi użytkownik będzie musiał jedynie kliknąć na konkretną ofertę, kupić wybrany produkt u danego sprzedawcy i sfinalizować transakcję za pośrednictwem PayPal. CashPass wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby oferować klientom dostęp do spersonalizowanych promocji biorąc pod uwagę ich dotychczasowe nawyki zakupowe. Dostęp do regularnie aktualizowanych i odpowiednio dobranych ofert sprawi, że klienci będą jeszcze chętniej odwiedzali aplikację.
Począwszy od marca, PayPal planuje udostępnić usługę CashPass dla klientów korzystających z oferty partnerów takich jak m.in. Best Buy, eBay, McDonald’s, Priceline, Ticketmaster, Uber czy Walmart.
Następna generacja profili biznesowych Venmo
PayPal wprowadzi również usprawnione profile biznesowe w dostępnej jedynie w Stanach Zjednoczonych aplikacji Venmo. Venmo to usługa płatności społecznościowych, która umożliwia znajomym, rodzinom i firmom w Stanach Zjednoczonych dzielenie się płatnościami. Profile biznesowe są dostępne w Venmo od 2021 r. i zapewniają firmom niedrogi i łatwy sposób przyjmowania płatności. Dziś społeczność Venmo tworzy ponad 90 milionów aktywnych użytkowników.
Lokalne firmy polegają zwykle na rekomendacjach klientów, mediach społecznościowych i recenzjach w internecie. Venmo odpowiada na ten problem i wprowadza usprawnione profile biznesowe Venmo, aby pomóc małym amerykańskim firmom zwrócić uwagę klientów. Dzięki dodaniu przycisku subskrypcji, rankingu profili oraz możliwości oferowania promocji za pośrednictwem profili biznesowych, konsumenci będą mogli odkrywać najlepiej oceniane firmy z ich okolicy i korzystać z przygotowanych przez nie promocji cash-back.
PayPal zacznie wdrażać wszystkie opisane wyżej rozwiązania w tym roku w Stanach Zjednoczonych.