Według badań paysafecard i agencji Marketagent.com aż 27,4% ankietowanych1 w wieku od 16 do 69 lat zadeklarowało czynny udział w turniejach elektronicznych rozgrywek. Taką aktywność częściej podejmowali mężczyźni: 34,3% oraz osoby w wieku 16-29 lat: 37,7% badanych. Raport opublikowany przez firmę analityczną Newzoo wykazał ponadto, że Polska – z przychodami 407,947 mln dolarów – zajęła 19 pozycję w zestawieniu największych rynków gier komputerowych w 2015 roku na świecie2.

Najnowsze badania firmy1 potwierdziły również, że użytkownicy paysafecard wydają coraz więcej na zakupy internetowe:
-
średnia jednorazowa transakcja online wynosi 387,14 PLN,
-
23% ankietowanych na pojedynczy zakup w sieci przeznacza około 50 PLN,
-
21,8% osób jednorazowo wydaje w internecie od 200 PLN do 500 PLN,
-
aż 19,8% badanych przeznacza na ten cel ponad 500 PLN.
„Jako dostawca internetowych rozwiązań płatniczych, dopasowanych do potrzeb zwolenników e-sportu, z najwyższą uwagą śledzimy rynek elektronicznych rozgrywek. Od dłuższego czasu obserwujemy coraz większe zainteresowanie turniejami gier komputerowych również w Polsce. Intensyfikacja tego zjawiska generuje potrzebę wdrożenia bezpiecznych – a jednocześnie na tyle szybkich, żeby zminimalizować konieczność przerywania rozgrywki – metod płatności dla graczy na tym rynku. Nasze najnowsze badania potwierdziły, że osoby, które dokonują transakcji internetowych, największą uwagę zwracają na takie czynniki, jak: ochrona danych osobowych, brak dodatkowych opłat, wygoda, szybkość, oraz kontrola wydawanych środków- czego gwarancją są PINy paysafecard” – mówi Udo Müller, Dyrektor Generalny paysafecard.
Wzrost popularności zakupów online wpływa na zwiększenie świadomości internautów3 względem dostępnych metod płatności oraz bezpieczeństwa w sieci:
-
dla 86,6% wszystkich badanych ochrona danych osobowych jest najważniejszym czynnikiem w trakcie dokonywania internetowych płatności,
-
68% osób zwraca uwagę na brak dodatkowych kosztów manipulacyjnych,
-
dla 53% ankietowanych najważniejsza jest wygodapodczas przeprowadzania płatności on-line,
-
52,2% wybierając metodę zapłaty decyduje się na tę najszybszą.
paysafecard rozważa wdrożenie nowoczesnych metod płatności takich, jak klucze biometryczne – obrączki, odcisk palca, tęczówka oka czy identyfikacja twarzy, które będą miały ogromne znaczenie na rynku transakcji online. Zdaniem firmy w najbliższym czasie nastąpi dynamiczny rozwój trendów, które całkowicie zmienią metody autoryzacji płatności bezgotówkowych oraz wpłyną na ich szybkość, wygodę i bezpieczeństwo. W 2016 roku spodziewany jest także dalszy wzrost popularności metody pre-paid wśród kobiet, rozwój płatności mobilnych oraz zwiększenie liczby spontanicznych, nieplanowanych zakupów.
Rok 2015 był przełomowy dla spółki paysafecard. Firma rozszerzyła działalność na kolejne rynki, m. in. w Nowej Zelandii, Kuwejcie oraz Arabii Saudyjskiej, a także uruchomiła nowe rozwiązania w Turcji.Obecnie produkty paysafecard cieszą się popularnością wśród 12 mln stałych użytkowników i są dostępne w ponad 500 000 punktów na całym świecie.
paysafecard wspiera największą i najstarszą międzynarodową ligę gier komputerowych ESL(Electronic Sports League). Lider w zakresie wdrażania innowacyjnych i bezpiecznych płatności bezgotówkowych był jednym z głównych sponsorów dwóch najważniejszych wydarzeń organizowanych przez platformę e-sportu na stadionach we Frankfurcie i Kolonii – ESL One Frankfurt 2015 oraz ESL One Kolonia 2015.
paysafecard.com
1 Badania agencji Marketagent.com i paysafecard zostały przeprowadzone w dniach9-19 listopada 2015 w formie elektronicznej ankiety.Udział w nich wzięło łącznie500 użytkowników paysafecard z Polskiw wieku 16-69 lat.
2 Źródło:http://www.newzoo.com/free/rankings/top-100-countries-by-game-revenues/
3 Badania agencji Marketagent.com i paysafecard, przeprowadzone w dniach 9-19 listopada 2015 w formie elektronicznej ankiety.Udział w nich wzięło łącznie3 505 użytkowników paysafecard w wieku 16-69 lat.Badania obejmowały łącznie 7 państw takich, jak: Polska, Niemcy, Hiszpania, Austria, Szwajcaria, Włochy i Francja.Najwięcej badanych – aż 22% – znajdowało się w przedziale wiekowym 40-49 lat. Najmniej, bo tylko 5,7% ankietowanych, było w wieku 16-19 lat.
