Płatności bezgotówkowe są w naszym kraju coraz popularniejsze. Jak podaje Narodowy Bank Polski, pod koniec 2013 roku w portfelach Polaków było niemal 35 milionów kart płatniczych. Jest jednak jeszcze wiele miejsc, w których wciąż nie można zapłacić kartą, a wokół terminali i rozliczeń narosło wiele mitów, z którymi rozprawia się Jarosław Archacki, Dyrektor Handlowy firmy PaySquare.
Mit 1: Terminal jest bardzo drogi
Część przedsiębiorców obawia się instalacji terminala ze względu na jego wysoki koszt. Zakup takiego sprzętu rzeczywiście byłby kosztowny, jednak agenci rozliczeniowi oferują wynajem lub dzierżawę terminali. Dzięki temu sprzedawca nie ponosi wysokiego kosztu za sprzęt. Kolejną kwestią jest rodzaj terminala. Koszt dzierżawy będzie różnił się w zależności od jego funkcji, np. mobilności. Jeśli przedsiębiorca jest właścicielem niewielkiego sklepu spożywczego w zupełności wystarczy mu terminal stacjonarny, który jest tańszy. Warto także sprawdzić oferty pakietowe, np. wspólną ofertę PaySquare i mBanku. Poza atrakcyjnym kontem dla początkujących przedsiębiorców, oferta gwarantuje także dzierżawę terminala na preferencyjnych warunkach.
Mit 2: Muszę wykazać wysokie dochody
Każdy przedsiębiorca ma na celu rozwijanie swojego biznesu. Poszerzanie oferty, proponowanie nowych usług zawsze poprzedzone jest pilną obserwacją rynku i oceną, czy planowane działania będą opłacalne. W niektórych przypadkach możliwość uruchomienia danych usług zależy od wysokości deklarowanych obrotów. Podobnie rzecz ma się w przypadku terminali płatniczych. Większość małych i średnich przedsiębiorców myśli, że aby zainstalować w swoim sklepie terminal musi wykazać wysokie dochody. Tymczasem nie wszyscy dostawcy rozwiązań w zakresie wynajmu terminali i rozliczeń płatności wymagają deklaracji obrotu. Każdy przedsiębiorca zainteresowany zainstalowaniem w swoim sklepie terminala płatniczego może to zrobić, niezależnie od osiąganych do tej pory dochodów.
Mit 3: Terminale są skomplikowane w obsłudze
Sprzedawcy czasem obawiają się, że sprzęt może być skomplikowany w obsłudze, a co za tym idzie nie spełni swojej roli i nie pozwoli na sprawną obsługę klientów. Tymczasem terminale są dostarczane właścicielom punktów po konfiguracji według ustaleń zawartych w umowie. Dzięki temu sprzedawca dostaje gotowy do użytku sprzęt. Wystarczy podłączyć go do gniazdka i już można przyjmować płatności kartą. Ogromne znaczenie ma także sprawne biuro obsługi i szybki czas reakcji. Jeśli z terminalem pojawią się jakiekolwiek problemy, wystarczy zadzwonić na infolinię. W przypadku awarii terminala, sprzedawca otrzymuje działające urządzenie bez konieczności wizyty technika.
Mit 4: Terminal się nie opłaca
Według naszych statystyk, oferowanie płatności bezgotówkowych pozwala zwiększyć dochody nawet o 25% na terminalu w okresie pół roku od instalacji. Mając na uwadze to, jak wielu Polaków ma w swoim portfelu karty płatnicze, warto zapewnić kupującym możliwość zapłaty kartą za zakupy czy usługę. Na uwagę zasługują także płatności zbliżeniowe, które w wysokości do 50 zł nie wymagają podpisu właściciela karty lub wprowadzenia kodu PIN. To w tej chwili najszybsza forma zapłaty z wykorzystaniem karty, a jak podają statystyki także coraz popularniejsza wśród Polaków. Warto również informować klientów o możliwości zapłaty kartą, umieszczając taką informację przy kasie czy też na drzwiach sklepu.
Jak widać obiegowe opinie często mają niewiele wspólnego z prawdą. Poszukując najlepszego rozwiązania dla swojego biznesu warto dobrze się rozejrzeć i szukać oferty dopasowanej do prowadzonej działalności. Firma PaySquare, na przykład, przygotowała pakiet Firma z Kartą – specjalną ofertę dla małych i średnich firm.
PaySquare SE
