Pełnią oni ważną funkcję na każdym etapie umowy ubezpieczeniowej, a nawet jeszcze przed jej zawarciem – poprzez inicjowanie kontaktów potencjalnych klientów z agentami ubezpieczeniowymi Ergo Hestii.
Przede wszystkim jednak Hestia Kontakt to pierwszy element opracowanego przez Ergo Hestię systemu likwidacji szkód. W razie wystąpienia szkody komunikacyjnej lub innej majątkowej klient winien jedynie telefonicznie zgłosić ten fakt na infolinię – to wystarczy, by rozpoczęła się procedura zmierzająca do decyzji o wypłacie odszkodowania. Szkoda jest rejestrowana, a pracownicy spółki Ekspert Pomoc Ubezpieczeniowa otrzymują polecenie skontaktowania się z klientem
i dokonania oględzin.
Po okresie gwałtownego wzrostu liczby zgłaszanych szkód, jaki nastąpił w połowie listopada br.
w wyniku fatalnych warunków pogodowych w wielu regionach Polski, obecnie liczba telefonów do Hestii Kontakt stabilizuje się i powraca do średniego poziomu 12 000 tygodniowo.