Trzydziestu dwóch słuchaczy odebrało certyfikaty zaświadczające ukończenie Akademii Komunikacji Marketingowej. Wkrótce absolwenci rozpoczną staże w renomowanych firmach należących do stowarzyszeń tworzących Akademię oraz w mediach.
Pierwszy rok działalności szkoły to duży sukces – podkreśla Joanna Delbar, wiceprezes Związku Firm Public Relations i wykładowca Akademii Komunikacji Marketingowej. Jestem pod wrażeniem entuzjazmu i aktywności, jakie wykazywali studenci Akademii.
Ich dociekliwość i zaangażowanie sprawiły, że zajęcia zyskały niepowtarzalny charakter.
Z ogromną satysfakcją obserwowałam, jak ci młodzi ludzie rozwijają skrzydła i zaskakują oryginalnością i świeżością pomysłów. Jestem przekonana, – dodaje – że absolwenci AKM-u stworzą ekskluzywne grono przyszłych specjalistów i będą aktywnie poszukiwani przez pracodawców.
Słuchacze – studenci, absolwenci szkół wyższych i osoby posiadające doświadczenie zawodowe – podczas rocznego kursu poznali specyfikę działania agencji reklamowych, agencji PR, znaczenie marketingu zintegrowanego i badań marketingowych. Zdobytą wiedzę wykorzystają podczas gwarantowanych przez Akademię staży zawodowych w firmach wchodzących w skład takich organizacji jak: ZFPR, SAR, SMB czy PTBRiO.
Największa zaletą AKM-u jest fakt, że na wszystkich uczestników, którzy zdadzą końcowy egzamin, czekają staże w agencjach reklamowych, agencjach PR i instytucjach badawczych – komentuje Mikołaj Stefański tegoroczny absolwent Akademii. Jeżeli ponad 40 różnych firm chce przyjąć na staże studentów AKM-u, to ta szkoła musi dobrze uczyć. Co więcej, AKM jest źródłem wiedzy cenionej przez przyszłych pracodawców. Nie obciąża zbędną teorią, tylko przygotowuje bezpośrednio do pracy zawodowej.
Akademia Komunikacji Marketingowej kładzie nacisk na przekazywanie praktycznej wiedzy
i umiejętności, a nie jedynie „suchej teorii”. Zakres tematyczny zajęć obejmuje cztery podstawowe obszary zintegrowanej komunikacji marketingowej: reklamę, marketing bezpośredni, public relations oraz badania rynkowe. Podczas kolejnych spotkań słuchacze poznają tajniki poszczególnych form komunikacji właściwych dla danego obszaru, a także uczą się postrzegać branżę jako całość.
Hasło AKM-u: „Uczymy praktycznie” jest obietnicą, która została spełniona w 100%. Case studies, nad którymi główkowaliśmy podczas zajęć nie tylko sprawiały nam niesamowitą frajdę, ale były źródłem bezcennych umiejętności i trafnych spostrzeżeń. „Wiedza ma wartość tylko wtedy, kiedy potrafisz ją zastosować” – tego uczyliśmy się w Akademii – mówi Koleta Miernik jedna z kursantek.
Wykładowcami szkoły są wyłącznie praktycy, uznani specjaliści z wieloletnim doświadczeniem – szefowie największych firm w branży.
Podczas uroczystości rozdania dyplomów AKM reprezentowali: Iwona Dynowska, opiekun Akademii z ramienia Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, Paweł Trochimiuk, prezes Zarządu ZFPR, Piotr Pokrzywa, Dyrektor Generalny SMB oraz Michał Kociankowski, Dyrektor Strategiczny w Young&Rubicam. Spotkanie odbyło się w siedzibie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Zajęcia na pierwszym poziomie AKM-u trwają rok i odbywają się w weekendy, co 2-3 tygodnie, w siedzibie SAR przy ul . Łowickiej 25 w Warszawie. Już rozpoczęły się zapisy na kolejną edycję szkoły.
Wszystkie informacje o Akademii Komunikacji Marketingowej są dostępne na www.akm.edu.pl.
Źródło: Związek Firm Public Relations