Kampania skierowana jest do ponad 18 milionów podatników, rozliczających swoje dochody osobiście w urzędach skarbowych. Kampania ma charakter ogólnopolski i służy dobru wspólnemu, a nie promowaniu jakiejkolwiek organizacji czy instytucji, czy też zbieraniu na jej rzecz funduszy.
W Kampanii wykorzystane będą różnorodne formy komunikatów: spot radiowy, telewizyjny, plakaty, karty pocztowe, ulotki, ogłoszenia prasowe, materiały dziennikarskie, strona internetowa kampanii www.jedenprocent.pl, banery elektroniczne. Kampanię będzie firmować logotyp.
Przedsięwzięcie trwać będzie do 30 kwietnia 2005 r. Realizowane jest przy wsparciu instytucji, firm, organizacji, instytutów badawczych.
Obsługę kampanii prowadzi Stowarzyszenie Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce.
Partnerami Kampanii są: Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe i Fundacja Stefana Batorego w ramach Programu „Trzeci Sektor”, Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, Ministerstwo Polityki Społecznej, Stowarzyszenie KLON/JAWOR.
Zgodnie z artykułem 27d Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie od 1 stycznia 2004 r. podatnik – osoba fizyczna może w zeznaniu rocznym pomniejszyć kwotę należnego podatku o kwotę przekazaną na rzecz organizacji pożytku publicznego do wysokości odpowiadającej 1% należnego podatku.
Kampania prowadzona jest pod hasłem „Dobry Podatek”
Więcej na stronie internetowej kampanii www.jedenprocent.pl lub www.pozytek.ngo.pl