Głównym celem kampanii jest wzmocnienie pozytywnego wizerunku Banków Spółdzielczych na rynku, pokazanie ich wszechstronnej oferty produktowej, dostosowanej do różnych grup odbiorców.
Trzy i pół tysiąca placówek, ponad tysiąc sto bankomatów rozmieszczonych na terenie całej Polski, prawie sto pięćdziesiąt lat tradycji, atrakcyjne produkty finansowe to potencjał, który tkwi w polskich Bankach Spółdzielczych. To również temat tej kampanii reklamowej. Jeżeli dodać jeszcze w pełni nowoczesny i przyjazny system obsługi klienta, to uzyskamy obraz tego, jakie są Banki Spółdzielcze i w jaki sposób są promowane.
Na bohaterów spotu TV zostali wybrani zwyczajni ludzi, którzy poszukują banku, spełniającego ich oczekiwania. Bank Spółdzielczy to odpowiedź, na to czego szukali. Spot ma formułę sondy ulicznej. Jego bohaterowie reprezentują różne grupy klientów banków spółdzielczych. Są to: właściciel piekarni, małżeństwo, które spodziewa się dziecka, student, starsza pani oraz urzędniczka bankowa, której zdjęcie znajduje się również na plakatach. Pomysł ten został wybrany w drodze konkursu przez komisją złożoną z przedstawicieli banków spółdzielczych i banków zrzeszających.
Spoty będą emitowane w stacjach telewizyjnych: TVP1, TVP2, TVP3, POLSAT, TVN oraz TVN 24 głównie w najlepszych czasach oglądalności. Dodatkowo kampania zostanie wzmocniona emisją spotów radiowych w: PR1 oraz RMF FM.
Rodzaj swoistego outdoor-u stanowią plakaty, które zostaną rozwieszone w witrynach i wnętrzach ponad 3500 placówek banków spółdzielczych oraz w placówkach banków zrzeszających.
Autorem kreacji kampanii jest Agencja Reklamowa Schulz. Dwóch głównych twórców spotu telewizyjnego to Giovanni Caporioni odpowiedzialny za stronę kreatywną i scenariusz, oraz reżyser reklamy Sławomir Fabiński. Przy reklamie pracował Bogumił Godfrejow, operator który w swoim dorobku ma nominację nagrody Oskara. Za produkcję i realizację odpowiedzialny był dom produkcyjny Battat. Czasy antenowe zakupił dom mediowy Mediagroup. Kampania potrwa do 14 marca br.